De SteelSeries Arctis 7 headset is de derde in de lijn van één van SteelSeries’ best premium gaming headsets. In totaal zijn er drie... Review: SteelSeries Arctis 7

De SteelSeries Arctis 7 headset is de derde in de lijn van één van SteelSeries’ best premium gaming headsets. In totaal zijn er drie Arctis headsets in de serie: de Arctis 3, 5 en 7, elk van die zijn exponentieel beter. Terwijl de Arctis 3 en 5 al buitengewone headsets zijn, is de Arctis 7 het hoogtepunt van de Arctis-serie. De headset wordt geleverd met alle accessoires die ook met de Arctis 3 en 5 worden geleverd, plus nog veel meer. Wat doet de Arctis 7 nou zo opvallen? Dat lees je in de review van de SteelSeries Arctis 7.

Met Arctis maakt SteelSeries een eind aan het keurslijf van over-de-top-hoofdtelefoons die weinig presteren in de audio-afdeling. De Arctis 7 is een hoogwaardige headset in combinatie met een kwaliteit en is ontworpen voor langdurig comfort en gebruik. Het is het perfecte voorbeeld van apparatuur van professionele kwaliteit tegen een middenklasse prijs, met functies die eigenlijk alleen maar nuttig zijn. Terwijl alle SteelSeries Arctis-headsets uitstekend zijn, nemen we in deze review een kijkje naar wat de Arctis 7 onderscheidt van zijn voorgangers.

Het design van de Arctis 7 is vergelijkbaar met het ontwerp aan de Arctis 3 en 5. Er is een gekozen om rekening te houden met zowel de professionele gamers als de casual gamer. Hij is uitgerust met een oplichtfunctie. De Arctis 7 is slank, met afgeronde hoeken, waardoor het geen lompe uitstraling heeft, maar eist nog steeds serieus te worden genomen. De hoofdband heeft de bekende ski goggle kenmerk van alle Arctis headsets, maar de 7 beschikt over een full wrap design dat langer voor verhoogd comfort zorgt en bonus punten met zich mee brengt voor zijn stijl.

De microfoon is hetzelfde als die van de Arctis 3 en 5. Hij is flexibel en wordt weggestopt in de oordop voor tijden wanneer u hem niet gebruikt. Bovendien is hij ook verlicht, waardoor het gemakkelijk te vinden wanneer het tijd is om naar buiten te trekken. Hij heeft een strakke vormgeving en is lichtgewicht en gemakkelijk wendbaar. Alle bedieningselementen van de Arctis 7 zijn makkelijk te vinden, ze zijn namelijk op de oordoppen gevestigd. Zo kunt u kunt het volume, mute en mic-activering allemaal binnen handbereik vinden. Bovendien hebt u snel toegang tot de USB en audio jack, die ook op de oordoppen zijn te vinden.

De Arctis 7 biedt zeker de hoogste kwaliteit van de Arctis-serie. Het duurzame kunststof is opgebouwd uit lichte staallegering, waardoor het minder snel zal gaan slijten dan de Arctis 3 of 5. De staallegering biedt meer stevigheid dan enig duurzaam kunststof, zodat uw headset langer mee gaat en minder gevoelig zal zijn voor beschadiging. De Arctis 7 headset prima thuis gebruikt worden, maar ook is ook geschikt om mee te reizen. De intrekbare microfoon maakt het zo dat de headset gemakkelijk mee te nemen is op reis tussen bijvoorbeeld toernooien of LAN parties. Omdat deze veilig in de rechter oordop wordt opgeslagen, kunt u er op vertrouwen dat de microfoon niet zal afbreken tijdens het reizen. De oorkussens zijn ontworpen met duurzame materialen die bestand zijn tegen slijtage, veel beter dan de meeste stoffen oorkussens. Over het algemeen is deze headset ook enkele grote verbeteringen ten opzichte van zijn voorgangers en is kilometers boven de vele concurrerende middenklasse merken.

De geluidskwaliteit is altijd de beste maatstaf voor een goede headset. Gelukkig gaat het bij SteelSeries niet altijd over vormgeving. De geluidskwaliteit van de Arctis 7 is uitzonderlijk voor een mid-range-headset voor games, en dat heeft te maken met de combinatie van hoogwaardige materialen en geavanceerde technologie die SteelSeries heet opgenomen voor het optimaliseren van de geluidsbeleving.

De geluidskwaliteit van de microfoon is ook geen teleurstelling. Zoals de Arctis 3 en 5, beschikt de arctis 7 over een ClearCast microfoon, deze biedt een ongeëvenaarde geluidskwaliteit en volledige onderdrukking van achtergrondgeluiden. Dit is een andere audio-functie waarmee u net de rand die u nodig hebt om uw gameprestaties op te schroeven naar haar hoogtepunt.

Serieuze gamers weten hoe belangrijk een comfortabele headset is. De Arctis 7 is een uitzonderlijk comfortabele headset, vooral in zijn prijsklasse. De lichte staallegering levert niet alleen duurzaamheid, maar is ook zo licht dat je headset urenlang kan gebruiken zonder zelfs maar realiseren dat hij op je hoofd zit.

De Arctis 7 is een middenklasse headset die veel meer te bieden dan de meeste middenklasse merken. In een markt die wordt gedomineerd door esthetiek en nodeloos flitsende ontwerpen, is het zo dat SteelSeries opvalt als een merk die weet dat kwaliteit leveren van belang is. De Arctis 7 is de duurste van de arctis headsets, maar je krijgt veel waar voor uw geld. Het is het meest duurzame en functionele headset van de Arctis-series, met een prijskaartje dat is echt niet zo veel hoger dan zijn voorganger modellen gezien de verbeteringen.

SteelSeries heeft een niche voor het ontwerpen van headsets die gebruikt worden door echte professionals en de Arctis 7 is daarvan het bewijs. De Arctis 7 is een professionele headset van hoge kwaliteit tegen een middenklasseprijs. De headset is perfect voor serieuze gamers, evenals nieuwe gamers die steeds verder willen komen in hun carrière.

Dylan van Tongeren Editor-in-chief of www.in2gaming.com

Doe mijn ding bij In2Gaming | Enthousiaste gamefanaat | Xbox 360, Xbox One, PlayStation Vita, PlayStation 3, PlayStation 4, 3DS, Wii U, Switch, PC