Sword Art Online (SAO) is al menig tijd heel erg populair. De reeks heeft o.a. verschillende manga’s, shows en games mogen krijgen. Nu is... Review: Accel World vs Sword Art Online

Sword Art Online (SAO) is al menig tijd heel erg populair. De reeks heeft o.a. verschillende manga’s, shows en games mogen krijgen. Nu is werd het volgens Bandai tijd om de wereld van Sword Art Online te gaan vermengen met die van Accel World. En of dat een succes is lees je in deze review.

In Accel World VS Sword Art Online worden de werelden van Sword Art Online en Accel met elkaar vermengt. Middenin deze chaos is Yui verdwenen. Vergezel Kirito en meer dan 30 andere speelbare personages met zijn strijd tegen de ‘Seven Kings of Pure Color’ uit de Accel wereld om Yui’s locatie te ontdekken. Spelers van beide groepen komen samen om Yui uit handen te houden van de vijand.

Ergens is dat maar beter ook, het ijzersterke eerste seizoen van de anime had namelijk een nogal gruwelijk thema. Personages die Sword Art Online speelden konden niet ontsnappen aan een verschikkelijke versie van doodgaan en stierven niet alleen in het spel, maar ook in de echte wereld. In de anime weten een paar overlevenden toch weer uit te loggen en verlaten ze de duivelse server die Aincrad heet voor een veiliger soort MMO. Toch wil je als SAO-fan stiekem zelf eens meemaken hoe het is om in die wereld te zitten.

Het spel zelf bevat een groot aantal karakters van de anime en bekroonde serie waardoor spelers hun eigen dream team samen kunnen stellen. Het team bestaat uit drie karakters met ieder hun eigen vaardigheden van zowel de wereld Accel World als Sword Art Online.

De karakters in de game zijn allemaal bekend van de serie en ‘spelen’ net als jij het spel. Ze praten tegen je alsof jullie samen in het spel zitten en verschillende dingen samen of apart ondernemen. Je kunt samen met deze karakters dan ook een party vormen zodra je gaat questen. Tevens kun je nog ‘spontane’ missies tegenkomen tijdens je avontuur. De verschillende opdrachten zijn niet heel erg gevarieerd. Zo bestaan de zij-missies hoofdzakelijk uit het verslaan van een bepaald aantal monsters of het vinden van bepaalde items.

Als je al eens een SAO-game hebt gespeeld, dan weet je wat je van Accel World vs. Sword Art Online kunt verwachten. Je hebt een HUB-wereld waarin alles wat je nodig hebt wat betreft hulpmiddelen en het versterken van je team aanwezig is.

De combat daarentegen is heel erg vet gedaan in deze game. De bekende Switch-move zit er natuurlijk ook in. Door deze actie in te schakelen ruil je snel van plek met een party member om een aanval te ontwijken of om een hoop schade te doen. Perfect timen van aanvallen en combinaties gebruiken is de sleutel tot succes en hiermee kun je zelfs monsters van hogere levels slopen. Je kunt ook gewoon vierkantje blijven spammen en af en toe eens wegspringen, maar dit is veel minder effectief en je zult merken dat je het hier heel erg moeilijk mee krijgt al snel in het begin.

Al met al is deze game echt een must-have voor iedere Sword Art Online en Accel World fan. In dit deel is de storytelling, ondanks de afwezigheid van coole cinematics, echt super gedaan. Het is eindelijk leuk om 10 minuten naar conversaties tussen characters te luisteren. Grafisch is de game niet echt een pareltje, maar dit heeft mij gelukkig niet gestoord tijdens het spelen.

Dylan van Tongeren Editor of www.in2gaming.com

Doe mijn ding bij In2Gaming | Enthousiaste gamefanaat | Xbox 360, Xbox One, PlayStation Vita, PlayStation 3, PlayStation 4, 3DS, Wii U, Switch, PC