Review: Death Squared

Dat de Nintendo Switch een groot succes is, weten wij ondertussen wel. Veel topgames komen naar de Nintendo Switch, waaronder vele AAA-titles. Toch is daar ook genoeg ruimte voor de Indies onder ons. Zo is daar ook Death Squared. Dit is een coöperatieve puzzelspel waar spelers een team van robots door een verraderlijke wetenschapsfaciliteit leiden, waar gevaar om elke hoek schuilt. Weet Death Squared een graantje succes mee te pikken? Je leest het in deze review.

Om een ​​weg te vinden door dit moorddadige doolhof en te ontsnappen aan de veiligheid, moeten de spelers hun communicatievaardigheden opheffen en puzzels oplossen door middel van een proces van trial and error, omdat het spel continue nieuwe regels en mechanica op maat voor teamwerk invoert.

Elke robot moet het aan hun respectievelijke kleurcode waypoint volgen, voorbij dodelijke apparaten zoals spikes, lasers en andere valse vallen. Terwijl één verkeerde beweging de dood voor het hele team kan veroorzaken, zal elke speler moeten overleven om te vorderen, met elke misstap komt er nieuwe kennis en een onmiddellijke respons van de game om die informatie te gebruiken.

Death Squared is heel erg toegankelijk. Er zitten altijd twee Joy-Con controllers vast aan je Nintendo Switch, dus je kunt altijd iemand uitnodigen voor een potje Death Squared. Je klikt de Joy-Con controllers van je Switch af, geeft deze aan een tegenspeler en jullie kunnen beginnen. Werkelijk iedereen kan Death Squared spelen, want er is geen game-ervaring voor nodig.

Death Squared geeft een goede impressie wat de Joy-Con controllers allemaal kunnen met de HD-trilfunctie en infrarood bewegingscamera, en het werkt ook allemaal prima. Het feit dat je vaak tijdens een potje Death Squared met meerdere spelers naar het speelscherm kijkt, is ook een bijzonder iets wat genoemd mag worden.

Grafisch ziet de game er prima uit. De game laat namelijk zien wat hij moet laten zien en het ziet er ook nog is best mooi uit.

Als totaalpakket toont Death Squared dat het niet moeilijk is om een leuke, competitieve game neer te zetten. De game heeft leuke gameplay en is een toffe game om in de multiplayer-stand te spelen. Grafisch ziet de game er ook prima uit, hij doet namelijk wat hij moet doen. En dit alles met een prijskaartje van maar 13 euro is deze game echt wel de moeite waard om op zijn minst eens gespeeld te hebben.

Death Squared is nu beschikbaar voor de Nintendo Switch.