Review: Destiny 2: Curse of Osiris

De eerste uitbreiding voor Destiny 2 is reeds verschenen, Curse of Osiris. Destiny 2 verscheen zelf drie maanden geleden voor de PlayStation 4 en Xbox One, een tijdje later verscheen de game ook op de PC. Dit betekend dus dat de eerste uitbreiding vrij vlot is verschenen, dit zegt aan de ene kant eigenlijk al genoeg over de content van de base game. Of Curse of Osiris de moeite waard is, lees je in deze recensie.

De uitbreiding brengt zoals gewoonlijk weer een stukje nieuwe lore en verhaal met zich mee voor de wereld van Destiny. Het verhaal gaat over Osiris, een machtige warlock die verbannen is uit de Vanguard. De campaign is opgemaakt uit een handjevol missies die zich afspelen op de nieuwe bestemming, Mercury, en hergebruikte locaties uit de hoofdgame. Mercury is simpelweg prachtig, maar de daadwerkelijk ruimte waarin je speelt is pijnlijk beperkt. Er is een nieuw Public Event, een “verloren sector” en een aantal kisten. Zo is er de Infinite Forest, de locatie waar Bungie veel nadruk heeft gelegd voorafgaand aan de release. Deze is niet willekeurig opgebouwd, maar zou wel een gevarieerde layout bevatten.

De endgame content van de nieuwe DLC is ook om niet echt verrassend veel. Twee nieuwe strikes en nieuwe maps (twee voor de Xbox One en PC en drie voor de PlayStation 4) voor de crucible. De strikes echter zijn in ware gewoon hetzelfde als twee missies uit de campaign. Alleen in de strikes word je wat meer uitgedaagd.

Naarnaast is er een nieuwe lair, de Raid Lair. Deze Raid Lair is van een wat kleinere variant dan de Raid die er al is. De Raid lair is doordacht en de puzzels zijn een stuk vermakelijker om op te lossen. Zelfs de boss battle gaf meer een uitdaging dan de battle van de eerste Raid.

Jammer is het feit dat de Prestige Raids en Nightfalls niet meer beschikbaar zijn voor de mensen die alleen de base game hebben. Hierdoor wordt je dus gedwongen om de DLC te halen als je fan bent van de Prestige Raids en Nightfalls. Heel erg raar en tegenvallend van Bungie dat ze hier voor gekozen hebben. Naderhand heeft Bungie een aantal wijzingen aangebracht aan dit systeem zodat vanilla spelers wel prestige content kunnen spelen zolang er geen Curse of Osiris content aan vastgebonden zit.

Al met al is Curse of Osiris een leuke toevoeging aan Destiny 2. De nieuwe omgeving ziet er prachtig uit en de Raids Lair brengt weer een paar leuke uitdagingen en puzzels met zich mee. Echter is het wel zo dat de campaign van de uitbreiding wat aan de korte kant is, je bent namelijk al na zo’n drie uur klaar.