Review: Destiny 2

Destiny 2 is veel meer Destiny. De structuur is grotendeels hetzelfde, evenals het mechanisch uitstekende schieten. Maar er zijn verschillende veranderingen, zowel onder de kap als in je activiteiten, waardoor het een aanzienlijke verbetering is op het originele en een betere ervaring voor meer dan alleen de meeste hardcore spelers.

Vanaf het begin is er een overvloed aan dingen te doen. Het ‘Red War’-verhaal neemt je mee door de vier gebieden die je kunt verkennen, en introduceren je voor elk wat wils. Bij elke bestemming is er een variteit aan optionele activiteiten om uit te kiezen, waaronder verhaal missies en openbare gebeurtenissen en patrouilles die terugkeren van Destiny 1. Dan, terwijl je door het verhaal gaat, ontgrendel je de strike-afspeellijst en PvP in de Crucible. Voor een nieuwkomer op Destiny, kan het moeilijk zijn om te beslissen wat te doen en wanneer.

De ‘Red War’ verhaal missies zijn minder over plot en meer over het acclimeren van alles wat je moet zien. Je komt op een redelijk stabiel tempo, maar er zijn twee missies die je in feite dwingt om Avonturen en andere activiteiten voor XP af te ronden voordat je verder kan gaan. Er is geen werkelijke reden voor de missies om niveaueisen te hebben, wat irritant kan zijn, en afgezien van het opleveren van XP en plunderen, belonen de semi-hidden Lost Sectors exploration, terwijl Avonturen gevuld zijn met lore en interessante details over de wereld die buiten het bereik van het hoofdverhaal vallen. Als je op standaard PvE uitgespeeld bent, kan je overstappen naar PvP om te levelen, wat verschillende versnellingen en vaardigheden vereist.

Het verhaal is genoeg om zijn hoofddoel te dienen, dat is het contextualiseren van de schietpartij en plundering die je er doorheen doet. De eindbaas van Destiny is een overwinnaar figuur met een honger naar macht en vernietiging. Maar je hoeft niet veel te weten om het te spelen, behalve dat de mensheid in gevaar is en dat JIJ, van alle mensen de macht heeft om te helpen. De sterke punten van het verhaal liggen in sfeer en kant details, zoals de indrukwekkende gekheid van de verwarde AI Failsafe of de mysteries van de Vex-machinewedstrijd en dat zou goed moeten zijn voor de meerderheid van de spelers die het verhaal zien als iets om door te spoelen om het high-level “endgame” te bereiken. De treurige soundtrack is fantastisch, en het heeft me door de meest basale verhalen geslagen, zelfs bij herhaalde playthroughs.

Zoals Destiny 1, is er veel grinding te doen tussen het afronden van het verhaal en het bereiken bij de high-end-endgame-activiteiten zoals de Nightfall-strike en de Raid. En nog eens zoals in Destiny 1, voelt de shoot-and-loot feedback fantastisch. Het schieten is nog steeds uitstekend en je wordt vaak beloond met een nog beter pistool en dat is zeker iets waard om te vieren.

Er is een fatsoenlijke verscheidenheid aan wapens en gear om te vinden, meestal in willekeurige vijanden. Een favoriet van mij is het exotische auto geweer Sweet Business. Je kan geluk krijgen en wat je wilt meteen krijgen, maar voor de meeste mensen is het belangrijk om een ​​combinatie van grote wapens te vinden voor zowel PvE als PvP en versnelling met vaardigheden die hen aanvullen. Wat de aanpassing betreft, komt de Eververse en zijn microtransacties terug. De verandering in shaders was in eerste instantie niet populair bij fans, maar het maken van deze consumptie zorgt voor een groter assortiment aan aanpassingen op verschillende armor en wapens.

In de ware Destiny-mode, als je iets eenmaal doet, zal je het waarschijnlijk nog veel vaker doen. Het verschil met Destiny 2 is in de verscheidenheid en toegankelijkheid van wat er beschikbaar is, wat afneemt op veel frustratie in verband met het grinden, en zelfs nadat je max level bent, is er nog meer wat je kan doen. Destiny 2 is zeker een aanrader en houdt je uren bezig.