Review: Double Kick Heroes

Double Kick Heroes (DKH) is een arcade-achtige  game waarin je zombies neerschiet vanuit je auto. Dit klinkt als een simpel thema en juist daarom is het interessant aangezien iedereen wel houd van een simpele vermakelijke arcade game. Leeft deze game de verwachtingen na die je krijgt bij het ontspannen spelen van arcade games? Je leest het in deze review.

In DKH zit je samen met je Metal Band in auto om te vluchten van hordes zombies die je hersenen willen opeten. Dit laat je natuurlijk niet gebeuren, dus tijdens het vluchten heb je het doel om alle zombies neer te schieten voor ze de auto bereiken. Terwijl deze paniek los barst moet je natuurlijk wel lol hebben dus speelt de band ook nog eens muziek tijdens het autorijden en het schieten.

De game bevat drie verschillende modi waarvan deze twee mijn favoriete zijn, deze zijn ook vanaf het begin speelbaar. De laatste gamemode houd ik nog even geheim als verassing voor de mensen die deze game nog gaan spelen. De modes:

1. Arcade: Hierin schiet je gewoon zombies neer zonder je druk te maken over een verhaal lijn of wat dan ook, probeer gewoon steeds verder te komen om zo beter te worden in het spel en je high score te verbeteren.
  2. Story: Hier zie je hoe een band door een lange tijd van repeteren en zich afsluiten van de wereld heeft gemist dat de wereld vernietigd wordt door zombies. Deze band slaat dan op de vlucht en dan moet jij zorgen dat de vluchtauto uit de handen blijft van de zombies.

De bestuuring is erg simpel, met de pijltjes schiet je schoten af om zo de zombies achter de auto te verwonden of te vermoorden. Dit is natuurlijk wel heel makkelijk je moet het daarom ook op bepaalde momenten timen, dit is erg te vergelijken met de manier waarop je de knoppen moet timen bij guitar hero. De versie van DKH is wel iets simpeller maar zeker vermakelijk.

De graphics van de game zijn erg pixelachtig, dit versterkt voor mij heel erg het arcade gevoel waar deze game naar zoekt, “mooie”graphics zoals bij Assassin’s Creed of Far Cry zullen dan ook niet mooi zijn bij deze game.

Een metal band die vlucht voor zombies maar die tegelijkertijd ook nog steeds muziek maakt, wat kan er dan niet missen? Metal muziek! De game zit vol met prachtige metal muziek die jij dan voor je gevoel speelt aangezien je je knoppen moet timen alsof je muziek aan het maken bent. De muziek geeft een geweldige sfeer en je moet er ook zeker op letten dat je niet per ongelijk aan het mee headbangen bent.

De game heeft een heel simpel ontwerp, een simpel thema, een simpele besturing, wel complexe muziek maar wel weer simpele graphics, dit maakt echter niet uit omdat dit samen een echt arcade gevoel geeft wat naar mijn mening wel het genre is waar deze game naar zoekt. Het is een game die je iedereen kan voorschotelen die van arcade games houd en van iedereen die houd van rustig achterover leunen en gamen. Een echte aanrader voor arcade game fans en metal fans. Wel raad ik aan niet op de laagste moeilijkheidsgraad te spelen aangezien deze nogal makkelijk is en het dan wel saai wordt. En om mijn vraag aan het begin van deze review te beantwoorden: ja, de game leeft alle verwachtingen van een leuke arcade game na!