Home » Review: Farming Simulator 22

Review: Farming Simulator 22

Farming Simulator 22 is een grote stap voorwaarts.

uitgelicht
De landbouw mag dan wel niet bekend staan als de “droombaan”, maar zijn boeren wel zeker belangrijk en populair. De tijd dat maar een select groepje als boer speelt, is met de release van Farming Simulator 22 voorbij.

Iedereen kan nou voor boertje spelen, of het nou virtueel is of niet. De combinatie tussen games en boeren bewijst dat Farming Simulator een populaire serie is. Faming Simulator 22 is het negende deel uit de Farming Simulator serie.

De game is ondertussen een begrip bij veel gamers misschien niet zo een begrip als Battlefield, Call of Duty en Grand Theft Auto dat iedereen naar de winkel rent. Des al niet te min heeft de serie flink wat exemplaren verkocht. Heb jij deze game nooit gespeeld dan is dat totaal geen probleem. Er is een flinke community die je wilt helpen bij al je vragen. Daarnaast als je vrienden hebt wie deze game speelt kun je ook een hoop leren. Zo heb ik dingen binnen enkele uren een hoop geleerd.

Farming Simulator 22 is een game die een balans heeft weten te vinden tussen een sim en een management game. De game is in het eerste oogopslag zo uitgebreid dat er altijd wel wat te doen is in deze game. Met deze game ben je zeker tientallen uren zoet vooral als je kijkt naar mijn speeltijd . Zo heb je een tal aan machines tot je beschikking. Uiteraard dien je deze ingame wel te kopen met de in-game currency.

Nieuwe voertuigen kunnen iedere dag worden toegevoegd door het ondersteunde mod-systeem en het fijnste is dat alle voertuigen dat je als mod erin doen allemaal gratis zijn. Dat kan er voor zorgen dat je nooit te veel voertuigen hebt. De game heeft drie moeilijkheidsgraden welke je het beste kan omschrijven als game modes. Zo heb je de mode New Farmer. In deze mode heb een flink geldbedrag op je rekening staan enkele voertuigen en velden. Deze mode kun je het beste bestempelen als een easy game mode.

De tweede game mode is farming-manager met deze mode start je met een geldbedrag van maar liefst € 1,250,000 met dit geld kun je velden en voertuigen kopen. Deze mode kun je het beste vergelijken met een medium moeilijkheidsgraad.

farming-screen

Als laatste heb je Start from Scratch dit is het moeilijkste met deze mode start je met een geldbedrag van €500,- Om geld te verdienen met deze mode zal je contracten moeten aannemen van NPC-boeren deze boeren laten je wat klusjes doen en vervolgens zul je betaald worden. De leukste mode van de game vind ik farm-manager deze raad ik ook aan met deze mode heb je niet te veel geld en kun jij je velden en voertuigen kopen en doen waar de game voor bedoeld is je eigen boerderij starten.

Zoals eerder gezegd in deze review is de game enorm uitgebreid zo heb je allemaal grafiekjes met informatie. Nieuw in deze game is seanonal planting. Dit is een feature dat je alleen in bepaalde periodes je producten kunt planten en kunt oogsten. Dit vind ik zelf een erg leuke feature. Mocht je dit geen leuke feature vinden dan kun je deze uiteraard uitschakelen en iets planten wanneer je dat wilt.

De controls van deze game is in het begin overweldigend maar naar mate de tijd vordert en je meer speelt raak je snel gewend aan de controls van deze game. Ik heb deze game met plezier zitten spelen en nog steeds vind ik het een leuke game om te spelen en haal ik me plezier eruit. Of dit geldt voor iedere speler, dat is afhankelijk van de speler zelf. Je kunt namelijk de game constant alleen spelen of je kunt deze in co-op spelen, Met deze optie kun je een vriend jouw game laten joinen om jou te helpen als het te veel voor je wordt.

Zoals eerder gezegd in deze review gaat er ontzettend veel tijd in deze game zitten. Zo kan het 20 tot 40 minuten duren om een veld te oogsten of te ploegen. Zodra je het veld geoogst hebt dan ben je nog lang niet klaar zo moet je het veld cultiveren en ploegen. Zodra dit gedaan is kun jij je veld planten. Kort samengevat ben je voor een veld, inclusief oogsten, cultiveren, planten en ploegen een klein uurtje bezig. Dit is echter wel afhankelijk van de grote van je veld. Je zou ook met een groep vrienden kunnen ouwenhoeren je boerderij kunnen verdelen en dat ieder zijn taken laten doen. Daarnaast kun je in-game ook het werk laten opknappen door een computer gestuurde NPC zodat jij even met het eten bezig kunt zijn of andere taken in huis bijvoorbeeld je huiswerk.

farmingscreen2

De producten dag je oogst kun verkopen of naar fabrieken brengen. In-game heb je ook de optie om fabrieken te kopen. Deze heb je nodig om van bepaalde dingen dat je geoogst hebt, producten te maken. Deze producten heb je bijvoorbeeld om brood te maken. Zo kun je van tarwe bijvoorbeeld meel maken en van meel kun je brood maken en deze kun je vervolgens weer verkopen. Van dat geld kun je weer nieuwe velden of voertuigen kopen.

Grafisch is de game flink voorwaarts gegaan in vergelijking met het vorige deel. Hoewel de serie er bekend om staat op prachtige graphics. Hebben ze toch het e.e.a. weten op te poetsen. Zo zien de lichteffecten en texturen er beter uit. De map is niet erg levendig met NPC voertuigen maar dat vind ik totaal geen probleem. Het gaat hier om een simulator game en geen game zoals een Grand Theft Auto.

Ik heb me zeker met deze game vermaakt en er zitten een tal aan features in. De game is een leuke tijd dovende game. De game is ook perfect om met vrienden lekker te ouwenhoeren en te chillen. Per speler is het verschillend of je het een leuke game vind. Zo heb je spelers die de game haten en liever een game spelen zoals Call of Duty. Ik heb me zeker vermaakt met deze game en tot op de dag van vandaag doe ik dat nog steeds. Het is een fijne game om lekker te spelen zonder te veel geklooi en toxic zoals in een Call of Duty, Valorant, League of Legends en ga zo maar door. Farming Simulator 22 is de game dat niet al te veel stress met zich mee brengt. Ben jij opzoek naar een chille en relaxe game dan is deze game zeker de moeite waard.
7.5

0 0