Home » Review: Destiny 2 The Witch Queen

Review: Destiny 2 The Witch Queen

Destiny 2 zit ondertussen in zijn vijfde jaar en heeft sinds kort een nieuwe uitbreiding. Deze nieuwe uitbreiding is de vierde grote uitbreiding en brengt een nieuwe verhaal met zich mee. Destiny staat bekend om heel veel lore.

Helaas wordt het vertellen van deze lore vaak niet goed uitgevoerd. Met The Witch Queen is daar verandering ingebracht. Deze nieuwe uitbereiding staat in het teken van Savathûn deze staat bij de Destiny veteranen ook wel bekend als The Witch Queen. In onze podcast hebben wij de game al gedeeltelijk besproken in deze review gaan we dieper op de game in.

Tijdens de jacht op Savathûn is het niet alleen maar binnendringen tot haar locatie met een episch gevecht, je krijgt stukje bij beetje meer te weten over wie ze nu eigenlijk is en waarom ze dit doet wat ze doet. Niets is namelijk meteen wat het lijkt. Dit terwijl verschillende locaties en plot twists je constant laten opletten. Ook weet iedere Destiny veteraan en fan dat de campaigns niet echt interessant zijn. Destiny staat er om bekend dat de verhalen altijd beperkt zijn. In het verleden waren de raids een stuk interessanter dat de campaigns. In The Witch Queen is daar lichtelijk verandering ingebracht. De campaign heeft iets meer doorgang dat we in het verleden.

Bungie brengt de welbekende puzzel mechanics meer naar het verhaallijn van de game hierdoor wordt het verhaallijn van de game een stuk voller in tegenstelling tot de vorige uitbereidingen. Buiten deze puzzel mechanics zitten er ook nieuwe vijanden in deze uitbereiding, Deze vijanden zijn een stuk lastiger uit te schakelen deze vijanden kunnen je zelfs met een hit uitschakelen. Naast de nieuwe puzzel mechanics is het ook mogelijk om je eigen wapens te maken. Dit werd in het verleden meerdere keren door de fans gevraagd.

Bungie heeft data met deze uitbereiding gehoor aangegeven. Dit systeem zorgt ervoor om nog meer te grinden tijdens de campaign en de raids. Het zou uren kunnen duren voor je hebt wat je nodig hebt. The Witch Queen zou oorspronkelijk vorig verschijnen. Maar door de huidige corona-pandemie werd deze game uitgesteld. Nu één jaar later is deze uitbereiding eindelijk verschenen en we zien dat Bungie de tijd heeft genomen om iets nieuws en unieks in de Destiny-serie neer te zetten.

Destiny 2 The Witch Queen is een uitbereiding dat zijn verwachtingen bij de fans doet waarmaken. Ik heb me zeker vermaakt met deze uitbereiding en ik zal deze zeker weer oppakken zodra het iets rustiger is geworden met de releases. De nieuwe puzzel mechanics en het feit dat jij je eigen wapen kunt maken is ene unieke en toffe toevoeging in en aan de Destiny-serie. Grafisch blijft game helaas het zelfde en daar is helaas niks aan veranderd. Des al niet te min is dit naar mijn mening de beste Destiny-uitbereiding dat er tot nu toe verschenen is.
7

0 0