Home » Review: Ghostwire Tokyo

Review: Ghostwire Tokyo

Ghostwire: Tokyo combineert unieke ideeën met een fantastisch ontwerp.

Ghostwire: Tokyo plaatst spelers in de schoenen van Akito, een jonge man die door Tokio loopt als er plotseling mist komt, waardoor de mensen om hem heen verdwijnen. Alles lijkt verloren totdat een geest genaamd KK het lichaam van Akito bewoont en hem toestaat door de nu verlaten straten van Tokio te dwalen. Nu is het aan zowel Akito als KK om de oorzaak achter ieders verdwijning te ontdekken en dingen recht te zetten. Dat zal niet zo gemakkelijk zijn, aangezien er allerlei geesten rondzwerven waar je mee om moet gaan.

Het tempo van het verhaal hier is de ster van de show, omdat het je nooit uit de game haalt, je in beweging houdt terwijl je meer over het verhaal leert. Bijvoorbeeld, het allereerste begin van het spel gooit je er gewoon recht in, zodat je meteen in de actie kunt komen zonder je te laten vastlopen door veel te veel expositie. In plaats daarvan kun je met het spel je tanden erin zetten, omdat het je alle informatie geeft die je nodig hebt terwijl je bezig bent. Ik voelde me nooit verloren in het verhaal, maar had ook nooit het gevoel dat ik veel te lang een verhaaldrug op had. Geen tussenfilmpjes die de stroom doden, in plaats daarvan is alles gewoon perfect op tempo, waardoor je door de griezelige straten van Tokio de wereld in wordt gezogen.

Gevechten in Ghostwire: Tokyo is vanuit een first-person-perspectief, aangezien spelers de vaardigheden gebruiken die hen door KK zijn verleend om de geesten van de stad te verslaan. Je hebt drie verschillende spreuken tot je beschikking; Water, wind en vuur. Elk van deze dient zeer verschillende doelen in de strijd. Windweven is een snelle aanval en degene die je het meest zult gebruiken, water is goed voor schade op korte afstand en vuur is het beste voor het raken van meerdere doelen met een grote explosie. Deze kunnen allemaal worden geüpgraded terwijl je de wereld rondreist om de schade en het bereik te vergroten.

Als je genoeg hits op een specifieke vijand krijgt, kun je hun kern openen, verwijderen en ze voorgoed verslaan. Als vijanden zijn verslagen, laten ze SP op de grond vallen, waardoor je verschillende spreuken worden aangevuld. Je kunt ook zwevende objecten over de hele wereld vinden om te vernietigen die ook je SP aanvullen.

Buiten spreuken staan ​​er ook talismannen en een vertrouwde pijl en boog tot je beschikking. Talismannen geven de mogelijkheid om vallen op de grond te zetten om de vijand af te leiden, ze te vangen in een verlammend veld of struiken neer te gooien om zich erachter te verstoppen. Eerlijk gezegd zijn er vier talismannen en ik merkte dat ik de verdoving alleen echt gebruikte om gratis schoten te krijgen op hardere vijanden. De pijl en boog zelf zijn erg krachtig, maar het kan lastig zijn om je vijanden nauwkeurig te raken, aangezien de meeste van hen behoorlijk bewegen.

Als rechttoe rechtaan gevechten niet jouw stijl is of je een meer onopvallende benadering van een ontmoeting wilt, kun je je spectrale visie gebruiken om vijanden uit te zoeken, ze te besluipen en ze snel te verzegelen. Dit is de perfecte manier om enkele van de sterkere vijanden uit te schakelen die je tegenkomt terwijl je Tokyo verkent, terwijl een goede brandbom de beste manier is om een ​​groep van hen aan te pakken. De systemen die hier voor de gevechten zijn opgesteld, werken buitengewoon goed, waardoor je een echt goed afgeronde vechtervaring krijgt. Gaan van spreuken, naar talisman, terug naar spreuken, en dan naar de pijl en boog voelt bevredigend. Het is echter niet alleen maar zonneschijn, want het uitzicht vanuit de eerste persoon veroorzaakt enige frustratie als je je terugtrekt van tegemoetkomende geesten, alleen om jezelf te betrappen op een auto of iets anders, wat een moment van paniek veroorzaakt.

Het gaat niet alleen om de gevechten in Ghostwire: Tokyo. Veel belangrijker dan dat is het absorberen van geesten met je Katashiro. Terwijl je door de straten van de stad en op de daken slentert, zul je veel geesten door de straten zien rondhangen. Sommige hiervan geven je zijmissies om te voltooien, terwijl de meeste er gewoon zijn en wachten om te worden geadsorbeerd. Ja, ik weet dat dat heel erg klinkt, maar ik beloof je dat je ze echt gaat redden. Sterker nog, als je genoeg geesten inlevert, zal je niveau toenemen, dus zorg ervoor dat je de geesten niet negeert. Naarmate je hoger komt, krijg je vaardigheidspunten die kunnen worden gebruikt om nieuwe vaardigheden te leren, je etherische weefspreuken te verbeteren of je uitrusting te upgraden.

Een ander belangrijk aspect van het spel zijn de verschillende heiligdommen die in het spel te vinden zijn, elk onderdeel van een ander gebied op de kaart. Naarmate je verder komt in het spel, wil je deze heiligdommen vinden en opruimen, de mist op hun gebied opheffen en quests en objecten openen om te vinden. Elk heiligdomgebied zal dingen hebben zoals Jizo-beelden om te vinden en naar te bidden, KK-onderzoeksnotities om meer over het verhaal te leren, en Yokai’s om hun Magamata’s te vinden en te nemen om nieuwe vaardigheden te ontgrendelen. Je zult merken dat er veel te doen is tijdens een reis door Tokio, maar het voelt nooit overweldigend.

Ghostwire: Tokyo laat je ook overal eten en drinken vinden of kopen, wat je helpt je gezondheid te herstellen. Deze items kunnen worden gevonden tijdens het verkennen of gekocht bij Nekomata die verschillende winkels heeft geopend om je verbruiksartikelen, pijlen en talismannen te verkopen. Er zijn er ook die je vragen om taken op je te nemen voor beloningen, of je gamemuziek en kleding verkopen om Akito naar wens aan te kleden. Er zijn hier verschillende andere dingen te doen, van het redden van geesten in inperkingskubussen tot het vinden van relikwieën en spraaklogboeken. Je kunt zelfs zwerfhonden en katten in de buurt vinden die je kunt aaien en voeren, terwijl de honden dan een muntje voor je opsnuiven. Ik heb het al eerder gezegd, maar het is echt herhalen waard, het spel geeft je genoeg te doen, maar het voelt nooit als een last.

Ghostwire: Tokyo is het spel waar we allemaal op hoopten toen het werd aangekondigd. De griezelige straten van een leeg Tokyo trekken je naar binnen en schrikken je meteen bewusteloos met een aantal fascinerende vijanden die om elke hoek op de loer liggen. Het verhaal schittert precies wanneer het moet en verdwijnt vervolgens naar de achtergrond, zodat je deze sensationele wereld kunt ervaren. Van het ongelooflijke stemwerk en schrijven tot de snelle gevechten en stadsverkenning, dit is een game die je moet spelen en er is genoeg te doen gedurende de 20 uur.
9.5

0 0