Home » Review: Helldivers 2

Review: Helldivers 2

Helldivers 2 ontwikkeld door Arrowhead, biedt een repetitief maar bevredigend gameplaymechanisme dat nooit saai wordt.

De kern van het spel draait om het storten in gevechten, het veroorzaken van chaos, terugkeren naar je schip om te upgraden, en dan weer opnieuw beginnen. Het samenspel met anderen is absoluut de beste manier om van dit met bugs gevulde schietspel te genieten. Maar zelfs solo zal de spanning van overleven in een gevaarlijke wereld je blijven boeien en je motiveren om door te spelen.

Helldivers 2 is eenvoudig in zijn opzet en laat je niet vastlopen in details. Na een korte tutorial krijg je een schip dat je een naam kunt geven, en word je op pad gestuurd om de melkweg te redden van de Terminid- en automaatbedreigingen. Je kiest je missie uit een sterrenstelselkaart, net als duizenden andere spelers, en dan ga je aan de slag. Er is een sterk gevoel van eenheid met andere spelers, omdat de statistieken laten zien hoe goed iedereen het doet om de bedreigingen te bestrijden.

Elke missie biedt gevarieerde doelstellingen, van het vernietigen van insecteneieren tot het laden van raketten. Er is altijd een timer die druk zet om zowel de hoofd- als de zijmissies op tijd te voltooien, wat extra XP, geld en medailles oplevert. Deze medailles kun je gebruiken om nieuwe wapens, uitrusting en andere verbeteringen te ontgrendelen.

Het hoogtepunt van elke missie is het bereiken van het extractiepunt en de twee minuten durende overlevingsfase tegen golven van vijanden. Dit zijn de meest intense en opwindende momenten van het spel, waarbij samenwerking met andere spelers cruciaal is. Het gevoel van urgentie en de voldoening van succesvolle extractie zijn ongeëvenaard.

De opwinding van het verzamelen van geld en materialen om je schip te upgraden en nieuwe Strategems te ontgrendelen, is een belangrijke drijfveer. Deze Strategems, zoals munitieaanvullingen en napalmaanvallen, voeg je toe via een D-Pad sequentie, en ze kunnen de uitkomst van een missie drastisch beïnvloeden. De cinematografische effecten van explosies en insecten ingewanden voegen een authentiek oorlogsgevoel toe aan het spel.

Ondanks enkele matchmaking-problemen, biedt Helldivers 2 een fantastische multiplayer-ervaring. Quickplay is ideaal voor kortere speelsessies, terwijl solo missies een intense uitdaging bieden. Het aanpassen van de moeilijkheidsgraad helpt, maar het spel is altijd veeleisend. De dynamiek van samenwerken, strategieën combineren en risico’s nemen om teamgenoten te redden, maakt het spelen met anderen bijzonder bevredigend.

Helldivers 2 is een uitstekende coöperatieve actieschieter met goed gestructureerde live-service-elementen. De variëteit aan missies en de verschillende Strategems zorgen ervoor dat het spel nooit eentonig wordt. Het bevredigende ritme van schieten en upgraden, gecombineerd met de spannende multiplayer-ervaring, maakt dit spel tot een must-play. Ik kijk uit naar wat de toekomst voor Helldivers 2 in petto heeft.
9

0 0