Home » Review: Marvel’s Spider-Man Remastered (PC)

Review: Marvel’s Spider-Man Remastered (PC)

De PC-versie van Marvel’s Spider-Man Remastered is de meest definitieve versie van de beste Spider-Man-game tot nu toe.

In 2018 bracht Sony Playstation een nieuw deel uit van de Spider-Man franchise. Deze game werd door diverse media’s goed ontvangen. Dit jaar kwam er een remaster uit van de zelfde game inclusief alle bijbehorende DLC’s. De game is nu ook uitgebracht voor PC. Overtreft de PC-versie zijn oorspronkelijke versie? Dat zullen jullie lezen in deze review.

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. De game overtreft zeker zijn originele versie echter zitten er nog wel enkele bugs in die je niet zomaar over het hoofd kunt zien. Om te beginnen vallen soms in cutscenes de stemmen weg en blijft de mond door bewegen. Daarnaast zie je regelmatig ook dat NPC burgers door voertuigen en gebouwen heen lopen. Daarnaast freezed de game ook regelmatig en wordt de game random afgesloten terwijl je in een missie of cutscene zit.

Spider-Man Remastered voor de pc bevat de hoofdgame en al zijn verhaal-DLC, goed voor in totaal ongeveer 30 uur aan gameplay. Het grootste deel van deze speeltijd zal worden doorgebracht in de open wereld van New York City, die op manieren als nooit tevoren kan worden ervaren, met ondersteuning voor ultrabrede monitorondersteuning van 21:9, 32:9 en 48:9.

De hoofdverhaalmissies volgen Peter terwijl hij worstelt om zijn held en persoonlijke leven in evenwicht te brengen, waarbij de eerste de laatste begint te overweldigen. Naarmate er meer en meer schurken in New York verschijnen, zijn de kansen tegen hem gestapeld, en het is een druk die prachtig wordt overgebracht door een reeks goed geacteerde tussenfilmpjes en gedenkwaardige decorstukken. Dit is een blockbuster-titel met al het spektakel van een Marvel-film op groot scherm en hij schijnt het helderst wanneer hij wordt aangedreven door een high-end PC.

Het is allemaal goed en wel om deze opties beschikbaar te hebben, maar zeker zullen alle, behalve de krachtigste PC’s, moeite hebben om al deze grafische upgrades tegelijkertijd mogelijk te maken? Eigenlijk niet. Dankzij Nvidia’s DLSS-technologie kunnen ondersteunde grafische kaarten veel meer aan dan je zou denken, renderen met lagere resoluties en gebruiken AI om op te schalen met weinig tot geen waarneembare downgrade in visuele kwaliteit.

In onze review van de PS5 remaster was mijn collega zeer positief, ik ben echter iets minder positief. Het is leuk dat Sony nu ook hun exclusieve games uitbrengt op PC. Echter zijn de meeste games niet zo geoptimaliseerd op release en gaan daar nog wat patches overheen. De game ziet er echter visueel ontzettend goed uit daar heb ik niks over te klagen. Helaas heeft de game wat minpunten met betrekking tot het geluid zoals ik al eerder in deze review aangaf valt regelmatig de voice in cut-scenes weg en dit is zeker een pijnlijk punt.

Alles wat we gewend zijn van de versie uit 2018 zit er zoals vanouds in met alle bijhorende DLC’s, persoonlijk zorgt dit voor gemengde gevoelens. Hiermee bedoel ik dat we de versie van 2018 opnieuw kunnen spelen in een geremasterde vorm. Echter, had ik persoonlijk zelf gezien dat ze nieuwe dingen zoals bijvoorbeeld extra vijanden in de game hadden gestopt, helaas is dit niet het geval. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb mijzelf ontzettend vermaakt en vermaak me nog steeds met deze game. Maar, ik had liever toch wat nieuwe dingen gezien..

We kunnen overduidelijk zien dat Sony zeker alles op alles zet om deze versie net zoals het origineel goed op de kaart wilt zetten en dat het net zoals de 2018-versie een must-have wordt op de PC. Grafisch is deze remaster zeker opgeschroefd en ziet er goed uit. Ook het feit dat je een Xbox-controller kunt gebruiken is een enorm pluspunt.

De missies waarin je als Mary Janes speelt ben ik iets minder over te spreken, dit had ik met de originele release ook. Wat mijn betreft had die optie/missies er niet eens ingezeten. Ik speel Spider-Man namelijk om als Spider-Man te spelen, niet als Mary Jane. De missies halen ook het tempo flink uit de game. Ik snap natuurlijk wel dat andere spelers het ontzettend leuk vinden om als afwisseling als iemand anders te spelen. Wat ze in mijn ogen het beste hadden kunnen doen om dit in de game te brengen door middel van een DLC of een gratis update.

Gelukkig zijn al deze problemen verholpen met meerdere pre-launch-patches. Het is duidelijk dat de ontwikkelaars er alles aan hebben gedaan om elke bug, glitch en andere vervelende dingen te pletten voor de lanceringsdatum van 12 augustus. Ik ben blij te kunnen zeggen dat de laatste zeven uur die ik heb besteed aan het opruimen van zij-inhoud feilloos soepel zijn verlopen en vrij van enige hapering.

Net zoals de originele versie heeft deze game ontzettend snelle laadtijden en dat is zeker een hele grote pluspunt. Sony heeft al meerdere ports naar de PC gebracht en ik denk dat dit tot nu toe een van de beste ports naar PC is.

Marvel's Spider-Man Remastered op de PC is zeker aan te bevelen. Het is en blijft zeker een leuke game, vooral als je even klaar bent met alle online games en opzoek bent naar een game met een geweldig verhaal. Vooral als je de game nog niet gespeeld hebt, is Marvel's Spider-Man Remastered zeker de moeite waard om te spelen. Helaas heeft de game enkele minpunten, zoals gemeld in deze review. Ook zitten er niet echt nieuwe features in, zoals nieuwe vijanden ook bevat de game geen nieuwe DLC's. Al met al heb Ik mijzelf zeker vermaakt met deze game en ik zal dat zeker blijven doen.
  • Grafische vooruitgang
  • Vermakend en vult de tijd
  • Geluid dat soms weg valt