Review: Agents of Mayhem

Chaos, stijl, humor en charme. Daarmee kan je Agents of Mayhem omschrijven nadat je de eerste 10 minuten hebt gespeeld. De game is een standalone franchise en een spin-off van Saints Row-serie. Of deze game net zo succesvol gaat worden als de Saint’s Row-games lees je in deze review.

Als je de Saint’s Row-serie niet kent of hebt gespeeld is het geen probleem om met Agents of Mayhem aan de slag te gaan, je kan namelijk zonder enige kennis van de franchise het spel gewoon perfect spelen. Agents of Mayhem speelt zich af in een nieuwe realiteit, als suggestie van één van de endings van Gat Out of Hell. Gat is namelijk een agent, begint er al een belletje te rinkelen? In Agents of Mayhem  is de originele Saint’s gang er niet meer, ze zijn in deze nieuwe realiteit super agenten geworden. Wat misschien meteen logisch is als je naar de titel van de game kijkt.

De wereld geeft een soort van Open World gevoel net zoals bij de Saint’s Row-games, niet alleen het Open World gevoel stamt af van de Saint’s games, want de gameplay is ook nagenoeg hetzelfde. Met als enige uitzondering dat je met meer karakters kan wisselen. In het begin krijg je een tutorial waarbij je de keuze krijgt uit drie characters, iedere character heeft een kleine intro waar je leert hoe je met ze speelt. Je kan op elk moment van character switchen, dus je kan later gewoon kijken welke play style het beste past of als je gewoon met een ander character wilt spelen. Er zijn in totaal 14 verschillende characters waarmee je kan spelen, waarvan twee pre-order exclusives zijn. Je speelt in squads van drie en elke squad heeft zijn eigen vaardigheden. Om niet alles te verklappen laat ik een paar dingen eruit zoals base building.

Helaas zijn er niet alleen leuke en positieve dingen aan de game. Er is namelijk veel herhaling in de missies waardoor de game snel saai aanvoelt. Zo moet je vaak van punt A naar punt B en krijg je vaak het zelfde stukje dialoog te zien. Ook al hebben ze de omgeving erg leuk gemaakt, zodat  je een soort van Open World gevoel krijgt,  maar ook daar had ik snel genoeg van. Ook waren er enkele framedrops wanneer de actie chaotischer wordt.

Al met al is het een gemiddelde game. In het begin is het namelijk leuk en grappig en wil je het gebied verder ontdekken maar hoe langer ik zat te spelen, hoe meer ik interesse ik in de game verloor. Ik vindt dat ze op sommige punten zijn tekortgeschoten en meer konden doen, zoals bijvoorbeeld de vaardigheden aanpassen en de speler de mogelijkheid geven om meerdere vaardigheden per character te kiezen. Maar wie weet komt er zo iets in de nabije update.

6.5/10
6.5/10
  • Gameplay - 6.5/10