Home » Review: Assassin’s Creed: The Ezio Collection

Review: Assassin’s Creed: The Ezio Collection

Sluipmoordenaar Ezio heeft zich een weg gebaand naar de Nintendo Switch.

Inmiddels kennen we allemaal de plot van The Ezio Collection: de opkomst van de legendarische Assassin Ezio Auditore da Firenze. De eerste sprong in het diepe van zijn reis, de stad in de buurt van je villa van onderaf herbouwen, je familie en bondgenoten beschermen, blauwdrukken verzamelen voor Leonardo da Vinci om je wapens te maken, en natuurlijk; het dwarsbomen van de plannen van de Tempeliers. Alle iconische momenten van Ezio’s reis, elk leidend tot een epische confrontatie in het laatste hoofdstuk. Slechts een paar redenen om Assassin’s Creed: The Ezio Collection opnieuw te spelen of voor de eerste keer te proberen.

De Switch-versie is een geweldige manier voor spelers die nieuw zijn in de Assassin’s Creed-franchise om drie van de meest iconische games in de franchise te spelen. Als je een fan bent die je Assassin’s Creed-ervaring begon met Origins, Odyssey of Valhalla, ben je Ezio misschien nog nooit tegengekomen behalve als bonuskostuum of legendarische scheepsmaat. Dit is je kans!

Grafisch, of je nu iemand bent die in het dock op de tv speelt of de switch onderweg neemt, de games lopen goed en zien er goed uit gezien hun leeftijd (oorspronkelijk uitgebracht in respectievelijk 2009-2011). Leeftijd is maar een getal, maar met Ezio’s trilogie kun je echt de leeftijd zien. Ik vond persoonlijk niet dat het afbreuk deed aan de ervaring, maar hier is je waarschuwing dat sommige aspecten van de games verouderd zijn en verbeterd zijn in latere Assassin’s Creed-games. Ik speelde het eerste uur in het dock en besloot toen om de volgende paar uur handheld op het deck buiten te spelen. Elke keuze was leuk, maar persoonlijk vond ik het vermogen om een ​​open wereld in de palm van mijn hand te hebben.

Er zijn enkele toevoegingen die speciaal voor de Switch Edition zijn toegevoegd. De HD rumble-functie met de Joy-Con’s voegen intensiteit toe in welk formaat je ook speelt. Er zijn ook opties om aspecten van de HUD uit te schakelen, wat erg handig is bij het spelen van handhelds. Een ander verrassend ding voor de Switch Edition zijn de laadtijden, die vergelijkbaar zijn met de Xbox One- PlayStation 4-versies, zo niet beter. De game bevat ook alle DLC en een bonusfilm.

Toen ik de game voor de eerste keer opstartte, was ik bang dat er invoervertraging of een ander soort vertraging aan de orde was, maar ik was al snel verrast door hoe goed alles werkte, of de Switch nu in het dock stond of in de handheld-modus. Het gevecht was stabiel en bleef consistent in de loop van een gevecht. Het tweede punt waar ik me zorgen over maakte, was free-running. Het zou heel gemakkelijk zijn om missies te mislukken als het spel tijdens free-running achterbleef. Ik was aangenaam verrast door hoe vloeiend het freerunnen aanvoelde, zelfs vanaf de eerste paar missies. Omdat free-running zo’n belangrijk kenmerk van de Assassin’s Creed-franchise was, was ik blij dat alles tijdens een missie consistent aanvoelde.

Assassin’s Creed: The Ezio Collection op Switch is nostalgisch plezier voor fans van de Assassin’s Creed-franchise. Hiermee kun je alle iconische momenten van Ezio’s opkomst aan de macht opnieuw afspelen vanuit het comfort van je eigen bed, badkamer, vliegtuig of vergadering op het werk. Het is ook een geweldige nieuwe manier om deze spellen te delen met vrienden die deze spellen misschien nog niet eerder hebben gespeeld. Er was niets beter dan de nostalgische trip van het beklimmen van de toren met je broer naar het openingsthema en de titelkaart.

De Switch-versie van The Ezio Collection is een geweldige herintroductie van wat misschien wel de meest iconische games in de Assassin's Creed-franchise zijn. Met de Switch-versie kan iedereen de game spelen zoals ze willen: tv, handheld of met de standaard. Elk spel ziet er geweldig uit, hoe je het ook wilt spelen.
8

0 0