Home » Review: Babylon’s Fall

Review: Babylon’s Fall

Babylon’s Fall is niet echt slecht, maar ook niet erg goed.

PlatinumGames heeft een reputatie opgebouwd voor het creëren van actiegerichte ervaringen met een hoog octaangehalte. Hun implementatie van toegankelijke maar diepe gevechten heeft een cult-aanhang vergaard die reikhalzend uitkijkt naar een release met hun prestigieuze naam. Na een succesvolle samenwerking met Square Enix voor het ongelooflijke Nier: Automata, heeft het duo opnieuw de handen ineengeslagen voor Babylon’s Fall. Aangezien het ‘Games as a Service’-model extreem populair en winstgevend is gebleken voor een aantal bedrijven, proberen velen op de kar te springen en het succes van hun collega’s na te bootsen. Nu is het de beurt aan Babylon’s Fall om in deze wereld te treden.

Geteisterd door vernietiging, is de wereld in puin met alleen de grote Ziggurat die nog overeind staat. Met schatten die erin begraven liggen, experimenteert het Domitinian Empire op slaven om supersoldaten te laten boeren om de ruïnes te doorzoeken. Gewapend met een mysterieus relikwie, de Gideon Coffin, moet je de imposante toren beklimmen tijdens je zoektocht om de geheimen van het universum te ontdekken. Hoewel de post-apocalyptische, middeleeuwse architectuur en de fantasierijke kunststijl aantrekkelijk zijn, wordt het verhaal slecht uitgevoerd. De meeste tussenfilmpjes zijn ingelijst alsof het schilderijen zijn met een reeks stills om het verhaal uit te breiden. De oplevering is pijnlijk, vooral vanwege het hoogdravende script en het vreselijke stemacteren. Elk personage heeft een accent dat de dialoog opheft en resulteert in een gebrek aan betrokkenheid bij het plot.

Voordat je avontuur begint, moet je een avatar maken. Hoewel de opties vrij eenvoudig zijn, kun je je personage gemakkelijk personaliseren met de uitgebreide reeks bepantsering en uitrusting die je uiterlijk aanzienlijk verandert. Helaas is het op dit punt en in het algemeen tussenfilmpjes, waar de graphics centraal staan.

Je kunt missies coöperatief of onafhankelijk aanpakken en de moeilijkheidsgraad wordt dienovereenkomstig geschaald. Quests bevatten verschillende hoofdstukken en hoewel de omgevingen verschillen, blijft de structuur formeel. Nadat je een lineair pad hebt gevolgd en langs het vreemde obstakel bent gemanoeuvreerd, zal je een groter gebied tegenkomen met meerdere vijanden. Dit is waar Babylon’s Fall schittert terwijl de strijd spannend en bedrieglijk diep is. Vijanden variëren en vereisen dat je pronkt met je reeks aanvallen om te overwinnen. Met vier aanvalsmethoden, die elk aanpasbaar zijn, heb je de mogelijkheid om te experimenteren met een catalogus van wapens om de uitrusting te perfectioneren. Wapens bevatten verschillende eigenschappen die hun effectiviteit veranderen, waardoor je unieke combo’s kunt maken.

Geestenergie is gekoppeld aan spectrale wapenslots, daarom moet je op je meter letten om niet in een kwetsbare staat te worden achtergelaten. Er is een mooi risico/beloningssysteem in het spel, aangezien je energie van standaardaanvallen aanvult en deze vervolgens gebruikt voor grotere aanvallen. Hierdoor is er een ritme in gevechten, omdat je je output moet variëren om succesvol te zijn. Ontwijken is de sleutel en biedt een tijdelijke vertraging wanneer het wordt uitgevoerd gedurende een kort tijdsbestek. Dit geeft je de mogelijkheid om een ​​reeks aanvallen uit te voeren die je kunnen helpen je vijand snel te verslaan.

De beste missies zijn baasgevechten. Terwijl mini-gevechten aan het einde van elke missie zijn, blijft een groter gevecht hangen om de verhaallijn af te sluiten. Deze sequenties zijn gevarieerd en behoorlijk uitdagend. Aanvalspatronen veranderen en bouwen zich op tot een hectische maar bevredigende climax.

Missies bieden een heleboel beloningen, zoals bepantsering, wapens en valuta die te vinden zijn in gebieden of op de overblijfselen van vijanden. Je bent niet in staat om van wapen te wisselen tijdens een missie die Babylon’s Fall helpt zijn hoge tempo te behouden. Wanneer je terugkeert naar het hubgebied, zul je de schatten ontdekken en vervolgens aan je uitrusting kunnen sleutelen. Net als bij andere spellen waarin je loot moet verzamelen, varieert elk bezit in prestige met verhoogde statistieken voor items met een hogere rangorde. Sommige wapens bevatten elementaire effecten zoals vuur en ijs en betoveringen die extra bonussen opleveren. Een extra stimulans om te experimenteren is dat bepaalde vijanden vatbaar zijn voor elementen die meer reden geven om naar zeldzame wapens te zoeken.

De combinatie van items zorgt voor een power ranking die aansluit bij de moeilijkheidsgraad van missies. Je kunt allerlei soorten uitrusting kopen in de winkel in het hubgebied die je kunnen helpen je rang te verhogen. Hoewel dit klinkt alsof het op grind gericht kan zijn, heb ik nooit de behoefte gevoeld om een ​​kerker opnieuw te bezoeken om alleen maar te stijgen.

Naast de campagne is er een overvloed aan extra content die je kunt aanpakken, zoals skirmishes, sieges en getimede missies. Hoewel deze rond het kleine hub-gebied bezaaid zijn, worden ze niet duidelijk gecommuniceerd en kun je ze per ongeluk tegenkomen. Zoals je zou verwachten bij een live-servicegame, zijn er verschillende soorten valuta en gevechtspassen.

Babylon's Fall hapert met de implementatie van een live-service-model. Hoewel het een meeslepend, veelzijdig vechtsysteem bevat, gaat zijn genialiteit verloren in een menigte onnodige functies. De art direction, hoewel interessant, is niet optimaal uitgevoerd. In plaats daarvan ziet het er saai en soms ronduit lelijk uit. Helaas lijkt het erop dat een moeilijke ontwikkelingsperiode het spel heeft ontsierd, wat resulteert in een richtingloos, rommelig en ingewikkeld avontuur. Toch heeft de game veel potentie en zijn we benieuwd wat de toekomst in petto heeft voor Babylon’s Fall.
6
Oke

0 0