Home » Review: Death Stranding Director’s Cut

Review: Death Stranding Director’s Cut

Death Stranding Director’s Cut is de definitieve versie van het meesterwerk van Kojima Productions.

Hideo Kojima had een idee. Het manifesteerde zich als het verhaal van een gebroken land dat worstelt om te overleven en het gedwongen ‘besluit’ van één man om zijn mensen te helpen weer contact te maken. We vochten tegen terroristen, werden geconfronteerd met nachtmerrieachtige wezens en vormden levensveranderende connecties. Toen Death Stranding bijna twee jaar geleden werd gelanceerd, was het geliefd bij critici en bekritiseerd door anderen. Er hangt een levensgrote BB-pod rond met mijn Sam en Cliff Nendoroids. Maar Kojima vond dat deze creatie niet de allerbeste was. Daarom kunnen fans morgen een verbeterde versie van de eerste game van Kojima Productions ervaren met de Director’s Cut.

Death Stranding Director’s Cut is meer dan alleen een kwestie van nieuwe technologie en nieuwe kansen. Ja, het maakt gebruik van de adaptive triggers, haptic feedback en indrukwekkende kracht van de PS5. Het is echter veel meer dan dat. Toen ik terugging naar de wereld die ik bijna twee jaar geleden bezocht, voelde ik me ongerust. Het bracht alle gevoelens van angst en angst terug toen ik te voet over ruig terrein reisde. Al die lastige situaties waarin ik me bevond tijdens het vechten met Mules en BT’s. De frustratie om mijn lading te zien verslechteren door de verdomde regen. Ondanks al die gevreesde scenario’s, herinnerde ik me ook hoeveel ik ervan hield.

Na het zien van alle verbeteringen en toevoegingen die de Director’s Cut te bieden heeft, kan ik zeker bevestigen dat dit inderdaad de definitieve editie is. Dat is duidelijk en een beetje onorigineel om te zeggen, maar het is waar. Visueel is Death Stranding op PS5 prachtig. Karakteranimaties zijn scherper en gedetailleerder; de omgevingen zijn zo realistisch; tussenfilmpjes zijn zo dicht bij echte bioscoopkwaliteit als je kunt krijgen; en vijandelijke modellen zijn zo soepel. Het is in alle opzichten een lust voor het oog, en als je teruggaat en de PS4-versie bekijkt, is er een duidelijk verschil.

Haptic feedback maakt al die zware reizen over besneeuwde bergen, stromende rivieren en kliffen meeslepend, en voel alles in de palm van je handen. Adaptive triggers bij het grijpen van je lading of het gebruik van een wapen voegen weerstand toe om je nog meer dan voorheen in het spel te brengen. Wat de 3D-audio betreft, heeft Kojima Productions alle nuances van BB’s-kreten en andere geluidseffecten door de controller laten sijpelen om de algehele gameplay-ervaring te verbeteren.

Niet al het nieuwe aanbod is meteen te vinden. Als je het spel hebt uitgespeeld, wordt het makkelijker als je helemaal opnieuw begint. De belangrijkste nieuwe extra modi binnen Death Stranding Director’s Cut zijn de Firing Range en het Fragile Circuit. De schietbaan gaat open zodra je het spel induikt vanuit een oude save, maar tenzij je een voorraad wapens hebt, begin je met bloedgranaten. Wapens die je hebt gevonden, kunnen op het bereik worden gebruikt en je kunt oefenen op verschillende doelen, zowel bewegende als statische doelen. Wat betreft het racen, het is een coole nieuwe functie die niet hoeft te worden opgenomen, maar een nogal bevredigende ervaring biedt tegen de achtergrond van een gebroken Amerika.

De content van Cyberpunk 2077 en Half-Life die in de pc-versie te zien was, is ook inbegrepen. Als je na het beëindigen van de game naar Death Stranding Director’s Cut gaat, is er nog genoeg om in vast te lopen. Voor mij is vanaf het begin naar binnen gaan de beste manier om ervan te genieten. Misschien wil je de lange campagne niet nog een keer doorlopen, maar Kojima Productions heeft ervoor gezorgd dat alle nieuwe inhoud, modi en uitrusting geleidelijk aan op veel verschillende momenten worden geopend. Helemaal opnieuw spelen garandeert dat je niets mist.

Er zijn ook tal van nieuwe uitrustingen die je kunt fabriceren en bouwen, waardoor reizen door Amerika veel gemakkelijker wordt. Chirale bruggen zien eruit als dunne stukken glas, maar ze fungeren als een manier om moeilijk terrein te bereiken. Een grote bonus is dat muilezels je niet kunnen aanraken als je er eenmaal op zit, maar ze verslechteren wel sneller. Cargo Catapults lanceren kostbare lading over lastig terrein zonder beschadigd te raken. De Buddy Bot is een kleine robot die apparatuur voor je kan dragen en deze ook naar een nabijgelegen faciliteit kan brengen voor bewaring. Mijn favoriete nieuwe aanwinst zijn de nieuwe Jump Ramps. Als hij door de hellingen reist, schiet Sam door de lucht, waardoor het terrein gemakkelijker over te steken is.

Als je nieuw bent bij Death Stranding en geen idee hebt van het verhaal, ga dan blindelings. Ik zou het je kunnen proberen uit te leggen, maar wat is daar de lol aan? Het is Hideo Kojima. Persoonlijk vind ik hem een ​​werkelijk fantastische game-ontwikkelaar. Zijn ideeën en thema’s binnen Death Stranding raken een zwaar onderwerp, maar het helpt om de reis des te belangrijker te maken.

Death Stranding Director's Cut is een fenomenaal spel. Dat was het altijd, maar met deze extra veranderingen bereikt het een ander niveau. De technologische verbeteringen maken het nog meeslepender en de snelle laadtijden zijn een uitkomst. De nieuwe modi zijn goed, maar de nieuwe uitrusting maakt het speciaal. Alle nieuwe inhoud is verweven met de originele ervaring, dus het geeft oude spelers een reden om terug te gaan naar het begin en opnieuw te beginnen. Voor degenen die nog nooit Death Stranding hebben gespeeld toen het op PS4 kwam, is er echt geen betere tijd dan nu. Een prachtige soundtrack, een krachtig verhaal en plezierige gameplay, verbeterd dankzij de toevoegingen, betekent dat Kojima Productions een manier heeft gevonden om een goede game nog beter te maken.
9.5

0 0