Review: Destiny 2: Warmind

Warmind, de tweede uitbreiding van Destiny 2, is sinds enkele dagen verkrijgbaar. Wij van In2Gaming hebben deze uitbreiding gespeeld. Destiny 2 haalde over het algemeen ontzettend hoge cijfers, ook bij ons werd de game goed ontvangen. Weet Warmind het succes van Destiny 2 na te leven? Je leest het in deze recensie.

Warmind neemt de spelers mee naar de planeet Mars. Hier is een enorm Hive leger ontwaakt dat eeuwenlang schuilging onder de ijskappen van Mars. De campaign van Warmind draait om twee dingen. De eeuwenoude Frost Hive en Rasputin. Een belangrijke rol in het verhaal wordt vervuld door het nieuwe personage Ana Brey, een Guardian die zich op Mars bevindt. Het doel van de campaign is om ervoor te zorgen dat de Frost Hive niet de kern van Rasputin bereiken.

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen door te zeggen dat de campaign wederom erg teleurstellend is. Met een korte anderhalf uur ben je door de campaign heen en dat is inclusief twee strikes. Helaas speel je maar vijf verhaalmissies, waarvan er dus twee strikes zijn. Dit is erg teleurstellend, want de story van Warmind had ontzettend veel potentie en had een betere start dan Curse of Orsiris.

Bij Destiny draait een stuk meer om de endgame content dan de campaign zelf. Gelukkig heeft Bungie ook nieuwe toevoegingen en diverse aanpassingen gedaan om de endgame interessant te houden. Met natuurlijk de standaard updates zoals een verhoogd character level en Light level, nieuwe gear en wapens en nieuwe endgame quests.

Ten slotte kunnen spelers aan de slag met een nieuwe activiteit, genaamd Escalation Protocol. Een event waarbij spelers meerdere golven aan vijanden moeten overleven. Een epische toevoeging die bovendien voor genoeg uitdaging zorgt. Toch heeft deze mode helaas een keerzijde, tijdens het overleven van deze waves zul je geen beloningen krijgen waardoor deze mode eigenlijk een beetje zonde ven je tijd is.

Helaas slaat Bungie met Warmind de plank mis. Begrijp me niet verkeerd, Warmind is zeker een toffe uitbreiding. Maar toch is dit niet wat wij willen zien. De campaign is te kort en eindigt op een ontzettend rare manier waardoor je bij jezelf denkt wat heb ik zojuist gespeeld. Warmind had zoveel beter kunnen zijn, want deze expansion heeft eigenlijk ontzettend veel potentie.

Toch draait Destiny een stuk meer om de endgame content en dat zit in deze expansie wel goed. Spelers zullen een tijdje zoet zijn met het behalen van nieuwe nieuwe gear. Destiny 2: Warmind is voor de echte Destiny fans toch een aanrader.

Eindbeoordeling
6.5/10
6.5/10