Review: Diablo III: Rise of the Necromancer

Diablo III is inmiddels al ruim vijf jaar oud maar ontvangt nog steeds met enige regelmaat grote patches vol content. Recentelijk is er een nieuwe DLC verschenen voor deze game, namelijk: Rise of the Necromancer. De Necromancer was voor velen een favoriet uit Diablo II en men vond het ook jammer dat dit personage niet speelbaar was in Diablo II. Brengt deze DLC weer een frisse wind naar de game? Je leest het in deze review.

Diablo III is op zich zelf al fantastisch. Alles is best kleurrijk, en eigenlijk gewoon in zijn algemeen niet triest genoeg. De game speelt heerlijk weg en ik vind het sowieso fantastisch dat deze game continu geüpdate wordt met allerlei mooie dingen. Toch zie ik ergens wel wat mensen bedoelen, er zit namelijk inderdaad een uitgebreid kleurenpalet in de wereld van Sanctuary gepropt. Dit duistere personage is één van de fan-favorites uit Diablo II en ik begrijp nu volledig waarom. De Necromancer weet van iedere omgeving een groot bloederig kerkhof te maken.

De Necromancer is een class die alles doet met dood en verderf. Eigenlijk is dat al voldoende aanleiding om hem aan te schaffen natuurlijk maar Blizzard heeft met de mogelijkheden van deze nieuwe class wel voor een nieuwe element gezorgd. Als er namelijk tegenstanders sterven, en dat is ongeveer het doel van de game dus dat zit wel goed, laten deze een lichaam achter. Of ze nu groot of klein zijn, een hoopje vlees blijft liggen.

Met Rise of the Necromancer als titel verwacht je wellicht een soort verhalende modus of extra gebieden om je nieuwe Necromancer op los te laten. Dat is helaas niet het geval. Deze DLC is in essentie een character pack. Je krijgt ook nog twee slots voor personages erbij en een paar cosmetische dingetjes, maar meer is het niet. Dat is op zich geen probleem

De nieuwe uitbreiding Diablo III: Rise of the Necromancer is fantastisch en dat merk je meteen zodra je de gevechten aangaat met de hoofdpersoon. De uitgebreide keuze tussen nieuwe vaardigheden en nieuwe items die te verdienen zijn, zal iedere Diablo-fan lange tijd zoet houden. Daarnaast verwachten we dat in de komende seizoenen de Necromancer een populaire keuze zal zijn. Het enige echte wat dan op Rise of the Necromancer aan te merken is, is de prijs-content verhouding die iets uit balans is. Maar toch is dit een bedrag dat een hoop spelers met veel liefde uit zullen geven.

8/10
8/10
    9/10