Review: Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition

De eerste Divinity: Original Sin staat bekend als een van de beste PC-RPG’s van de afgelopen jaren. De titel, van ontwikkelaar Larian Studios, was een van de grote succesverhalen van Kickstarter, waarbij crowdfunding bijdroeg aan de ontwikkeling van het spel. Het eindresultaat was fenomenaal, met een boeiende turn-based gameplay en een fantastisch fantasieverhaal. Er werd veel verwacht van het vervolg van het spel en Divinity: Original Sin 2 was misschien zelfs beter dan het origineel. Daarom vroegen velen zich af of de titel in de voetsporen van zijn voorganger zou komen en ook een bijgewerkte consolepoort zou zien, en die is er gekomen.

Larian’s fantasy RPG Divinity: Original Sin 2 is nog exclusiever geworden met de lancering van de Definitive Edition. Het brengt een nieuw ‘Story line’-moeilijkheidsniveau, prestatieverbeteringen, UI-verbeteringen van de inventaris tot dialoogvensters, een nieuw tutorial, nieuwe stukjes dialoog in allerlei speurtochten en situaties, enkele nieuwe gevechten, en heel veel tweaks en balansveranderingen. Ook is het een DLC-pakket (gratis voor de huidige eigenaren) dat een nieuwe companion toevoegt: een eekhoorn die een grotere schedel van een knaagdier als een helm draagt ​​en op een skeletachtige kat rijdt.

Dat Larian ruim meer heeft opgehaald dan minimaal begroot was, heeft voor een opvallend en zeer belangrijk pluspunt in deze opvolger gezorgd: dit keer heeft elk van de 1.200 personages in de game niet alleen tekst, maar ook een stem. Overigens is niet alle tekst ingesproken. De game bestaat uit erg veel dialogen waarbij de tekst van je gesprekspartner steeds is ingesproken, maar de diverse antwoorden waar je uit kunt kiezen niet. Toch doet het feit dat je steeds wordt toegesproken erg veel voor de sfeer.

Er is een uitgebreide keuze van characters. Spelers kunnen ervoor kiezen om hun eigen avatar te maken van verschillende rassen en oorsprongen, maar een deel van wat de titel zo goed maakt, is hoe andere personages zich voelen. Net zoals in de beste Dungeons & Dragons-spellen voelt het als een levende, ademende wereld om te verkennen.

Divinity: Original Sin 2 is een turn-based RPG met een sterke nadruk op tactiek. Elke strijd heeft in dit opzicht een gewicht achter zich. In tegenstelling tot andere titels zoals de Diablo-serie, voelen gevechten alsof het een echte impact heeft.

Divinity II: Original Sin zal altijd een sterke mate van complexiteit hebben, ongeacht ontwerpwijzigingen. De definitieve editie blijft een gecompliceerde aangelegenheid waarbij je pad bijna volledig is opengelaten. Definitief of niet, console of PC, dit is een spel dat trouw blijft aan zijn ondoorgrondelijke CRPG-roots.

8/10
8/10
    8/10