Review: God Eater 3

Recent verscheen God Eater 3 voor de PlayStation 4 en PC. Met Monster Hunter World in het vizier als grote concurrent, moet alles uit de kast gehaald worden om deze game een succes te maken. Of dat is gelukt, lees je in deze recensie.

God Eater 3 is een Action RPG waarin je jaagt op beesten genaamd Aragami. Met de onderdelen van deze Aragami kan je vervolgens je armor en wapens verbeteren of nieuwe uitrusting maken. Er zijn immens veel verschillende wapens, hierdoor kan iedereen verschillende wapens uitproberen om zo te onderzoeken welk wapen het beste bij zijn of haar speelstijl past.

Afbeeldingsresultaat voor god eater 3

De gameplay is in de basis erg simpel, maar door de verschillende diverse mogelijkheden moet je goed nadenken over wat je gaat doen. Elk wapen kan namelijk veranderen in een schild en een vuurwapen. Zo kan je tactische overwegingen maken wanneer je van een afstand moet schieten, van dichtbij moet aanvallen of wanneer je de verdediging in moet. Deze disciplines zijn ook erg goed te combineren. Zo kan je eerst vanuit melee range aanvallen dan wegspringen door middel van een speciale jump waarin je je schild ook tevoorschijn haalt om vervolgens met de zojuist gecreëerde afstand te besluiten je vuurwapen erbij te pakken.

Gerelateerde afbeelding

Het verhaal is prima maar niet erg bijzonder. Ik denk ook niet dat dat het belangrijkste is aan dit soort games. Erg belangrijk is dat je deze game moet kunnen grinden zonder dat het voor te veel herhaling en als gevolg verveling zorgt. Je moet vaak dezelfde missies doen om bepaalde wapens, armor of upgrades te verkrijgen. Dit kan lijden tot verveling. Zelf had ik dit probleem vooral in het begin van het spel toen ik alleen nog maar met melee attacks de Aragami probeerde te verslaan. Wanneer je eenmaal de besturing goed door hebt, kan je jezelf ook gaan uitdagen en ga je ook niet steeds hetzelfde doen. Ik denk dat dit een moeilijke fase aan het begin van het spel is waar veel mensen zich misschien doorheen moeten zetten.

De anime-achtige artstyle vind ik erg goed in het genre passen en het zorgde voor de juiste sfeer. Ook de conversaties, humor en andere aspecten uit de game zijn erg gebaseerd op anime wat de anime-gamers onder ons erg zal moeten aanspreken. De graphics vind ik persoonlijk mooi, als je naar je eigen character kijkt en als je naar de Aragami kijkt maar verder vind ik het niet altijd goed afgewerkt. De karakters zien er erg goed uit maar de vloer en gedeeltes van de Aragami, zoals bijvoorbeeld de voeten, zijn niet erg scherp en voelen niet goed afgemaakt. Dit is erg jammer want als je ziet hoe andere gedeeltes van de game eruitzien is dit een onnodig min punt in mijn ogen