Home » Review: Horizon Forbidden West

Review: Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West is een ambitieuze game die in bijna alle opzichten voortbouwt op de sterke punten van zijn voorganger.

Horizon Forbidden West is in alle opzichten superieur aan zijn voorganger. Er zijn nieuwe mechanics, talloze verzamelobjecten en nevenmissies, een dichte en dynamische kaart en meer machines om te vechten en vriendschap te sluiten. Het verhaal is ook in alle opzichten grootser. Gedurende het verhaal raakt Aloy bevriend met nieuwe gezichten terwijl hij samenwerkt met oude vrienden om de mysterieuze nieuwe vijand genaamd de Zeniths te stoppen. Sylens is terug en zijn mysterieuze scène na de aftiteling uit de vorige game wordt uitgelegd. Ik heb enorm genoten van Aloy’s reis in Forbidden West.

Het nieuwe land is gevaarlijk, vol met felle weersystemen en machines die klaar staan ​​om je van ledemaat naar ledemaat te scheuren. Niet alleen dat , maar mensen kunnen net zo dodelijk zijn. Gelukkig is Aloy meer dan toegerust om te proberen de mensheid te redden. Er zijn talloze wapens die kunnen worden gebruikt om verschillende vijanden uit te schakelen, allemaal met specifieke elementaire munitie voor degenen die bijzonder kwetsbaar zijn, of het nu vuur, ijs of zuur is. Er is een reeks bogen die schade aanrichten op korte en lange afstand, en sommige worden het best gebruikt om machineonderdelen af ​​te scheuren. De Boltcaster is een krachtig wapen dat snel achter elkaar uitbarstingen van munitie afvuurt, en de BlastSling vuurt bommen af ​​met groot effect. Aloy heeft nog steeds de Tripcaster die vijanden neerhaalt, evenals Ropecaster voor het vastbinden van machines om vlaag van schade toe te staan.

De speer is een meesterlijk wapen op korte afstand voor het aanvallen van vijanden en kan bij correct gebruik kritieke aanvallen en ernstige schade veroorzaken. Nieuwe gadgets zijn onder meer de Shieldwing die wordt gebruikt om vanaf hoge plaatsen te glijden; het duikmasker om onder water te zwemmen zonder zuurstof te verliezen; de ontsteker die Firegleam vernietigt en je op eerder geblokkeerde plaatsen brengt; de Vinecutter die wijnstokken afbreekt die ingangen blokkeren; en met de Pullcaster kun je naar hogere punten grijpen, machines en platforms trekken en grote hoeveelheden puin van geblokkeerde paden verwijderen. Horizon Forbidden West is gevuld met volop mogelijkheden om gebruik te maken van elk apparaat.

Door machines te verslaan en andere mensen te doden, kan de hoeveelheid bewerkbare items overweldigend zijn. Zodra je echter begint te leren welke onderdelen nodig zijn voor wat je wilt kopen of maken, is er een bevredigende stroom naar de economie van Horizon Forbidden West. Door machineonderdelen te verzamelen, een bezoek aan handelaren over de hele kaart of werkbanken kunt u nieuwe dingen maken, waardoor jouw apparatuur beter geschikt is om grotere bedreigingen het hoofd te bieden. Metal Shards zijn de valuta van het spel en kunnen worden gebruikt om te besteden zoals je wilt, en om overschreven machines te repareren. Spoelen en weefsels kunnen worden uitgerust met wapens en outfits voor extra versterkingen voor specifieke aanvallen of elementaire specifieke uitrusting. Je kunt ook vallen met groot effect gebruiken.

Elke machine zal zwak of sterk zijn voor bepaalde elementen. Je kunt je ook op bepaalde onderdelen concentreren, zodat ze bepaalde aanvalskansen verliezen. Schiet een zuurpijl op een van de bussen op de onderrug van een Brickleback en het spel is afgelopen. Schiet een Burrower in het oog en hij gaat meteen naar beneden. Als het gaat om grotere machines zoals de Tideripper, Slaughterspine, Thunderjaw of Tremortusk, zijn er nog steeds genoeg manieren om de verdediging te verzwakken. Je moet ervoor zorgen dat je ze bestudeert, of je nu in de strijd bent of van veraf. Dit is een van de redenen waarom ik dol ben op de machines van Horizon Forbidden West. Ze zijn vakkundig ontworpen en elk is compleet anders dan de andere. Niet alleen dat, machines kunnen worden overschreven. Vind alle Cauldrons en de kern om ze in het wild te berijden.

De kaart van Horizon Forbidden West is gigantisch. Het is niet alleen groot, het zit ook vol met dingen om te doen. Relic Ruins verbergen lichtbollen en bieden slimme puzzels om op te lossen. Rebellenkampen en buitenposten zijn gevuld met vijandige clans om uit te roeien; Met bergingscontracten kunt u tegen een beloning specifieke machineonderdelen vinden; Hunting Grounds en Melee Pits testen je vaardigheden als krijger; en het vinden van alle Tallnecks onthult meer van de geheimen van de kaart. Er zijn Black Boxes en Vista Points te vinden die een glimp van het verleden bieden; landmeter-drones om neer te halen; en zoveel meer. Zelfs de nevenmissies zijn enorm, waarbij ze allemaal meer voelen dan alleen een generieke ophaalzoektocht. Guerrilla heeft ervoor gezorgd dat iedereen de mogelijkheid heeft om honderden uren door te brengen met het verkennen van het Verboden Westen.

Op PS5 is Horizon Forbidden West verbluffend. De bevroren en gevaarlijke bergen; de zandstormen in de woestijn; de zonnige kustlijn; de moerassen en jungles. Overal waar je gaat, zijn de landschappen opmerkelijk. Aan elke centimeter van de kaart is ruimschoots aandacht besteed. Het voelt als een levende, ademende wereld. Ik had ontzag voor het fantastische werk dat gedaan werd om de wereld zo levend te maken. De manier waarop de machines in hun eigen habitat bestaan, is ongelooflijk. Het is moeilijk om woorden te gebruiken om recht te doen aan hoe spectaculair de verschillende omgevingen zijn. Karakteranimaties zijn even indrukwekkend. Gecombineerd met het indrukwekkende acteerwerk dat wordt getoond, zal de hele ervaring er een zijn om niet snel te vergeten.

Horizon Forbidden West is een enorme titel die tot de nok toe gevuld is met spannende missies en inhoud. Gevechten evolueren constant en het bereik van wapens en uitrusting is enorm. Het verhaal is constant boeiend, en de personages zijn goed gerealiseerd en grondig interessant. Het avontuur van Aloy is veruit een van de spannendste van deze generatie tot nu toe. Ze blijft een van de meest geliefde personages van PlayStation. Machines zijn misschien wel het grootste deel van het hele avontuur. Het is leuk om tegen ze te vechten, maar ook om ze te zien bestaan. Ze voelen echt aan. Ze voelen dat ze leven. Hoe leuk ik het ook vond om ze neer te halen, ik vond het zeer bevredigend om tussen hen te leven.

Ik heb nog nooit een game er zo spectaculair uit zien zien. Van de verschillende biomen en hoe hun ecosystemen werken, tot de levendigheid van de wereld en hoe NPC’s allemaal hun dagelijks leven leiden, Horizon Forbidden West is een andere kaskraker. In alle opzichten groter dan het origineel, kan ik eerlijk gezegd niets aanmerken op het verbluffende werk dat Guerrilla Games heeft gedaan om het volgende hoofdstuk in het verhaal van Aloy naar de PlayStation 5 te brengen. Ik kan alleen maar zeggen dat je tijd vrijmaakt om een ​​van de beste singleplayer-games aller tijden te spelen.

Horizon Forbidden West bereikt een nieuwe hoge lat voor Guerrilla Games. Het doet meer dan zijn voorganger overtreffen; het brengt de fictie van Horizon naar boeiende plaatsen en bouwt een rijke wereld op die je beloont voor de moeite die je erin steekt. Meestal is het een vermakelijke ervaring, compleet met adembenemende momenten en onvergetelijke gevechten.
9.5

0 0