Review: LawBreakers

Fast Pace gameplay zijn we allemaal wel gewend in een shooter. Maar in Lawbreakers gaan we een stapje verder. Je probeert controle te krijgen met het vliegen en tegelijkertijd recht te schieten maar dat is niet zo makkelijk.

LawBreakers is een 5 vs 5 hero-based first-person shooter. In LawBreakers hebben de characters negen verschillende rollen, elke rol heeft twee verschillende characters. Dit zorgt weer voor verschillende snelheden en manier van spelen. Je kan natuurlijk meer dezelfde rollen hebben in het team zoals twee Battle Medics. Maar dat is niet bij elke game mode zo handig. Zelf vindt ik het fijn om Battle Medic te spelen tijdens occupy mode, dan kan ik mijn team healen en rustig met mijn grenade launcher schieten.

Er zijn twee teams in LawBreakers: team Law en de Breakers. Gelukkig hebben beide kanten de zelfde wapens en skills per rol. Het enigste wat veranderd is hun looks. Hopelijk komen in de toekomstige updates meer verschillen tussen de teams.

Tot nu toe heeft de game acht maps, zes daarvan geven het zelfde gevoel af als de andere maps. Maar de maps zijn niet slecht en elke hoek van een map is uniek. Toch heb ik zo’n gevoel dat er iets mist in het spel.

LawBreakers heeft vijf game modes, met een kleine verandering van de bekende game modes zoals: Capture the Flag of King of the Hill. Alle modes in LawBreakers zijn score gebaseerd met gedeelde, bestreden doel en teams die concurreren tot aan één kant een bepaalde scorelimiet bereikt. Wat mij verbaast en ook een beetje teleurstelt is dat er geen Team Deathmatch is.

In het spel heb ik twee favoriete game modes namelijk: Uplink mode en Blitzball mode. In Uplink mode heb je de Uplink die je moet connecten aan je base, die upload dan data in de Uplink maar de enemy team kan het stelen en terug brengen naar hun base en uploaden. Het doel is dan om als eerst drie keer te chargen. Bij Blitzball mode gaat het echt om snelheid, map kennis en nog meer snelheid. Elk team probeert de bal te bemachtigen en in het doel van de vijand te scoren, maar dat vraagt wel wat coördinatie met je team waarmee je gequed bent.

Naar mijn mening vindt ik het echt leuk en hoop ik ook op meer rollen, maps en nieuwe game modes die in de toekoms worden toegevoegd. Je moet wel even wennen aan de controls omdat je zweeft, maar dat komt wel goed na mate je meer speelt. Ik ga niet alles hier verklappen want dan is het niks meer aan. LawBreakers is een echte aanrader voor elke shooter liefhebber. De game is over het algemeen een beetje te vergelijken met Overwatch.

8.5/10
8.5/10
  • Gameplay - 8.5/10