Review: Nidhogg 2

Nidhogg 2 is het vervolg op de game Nidhogg en is een 2D fighting game van de makers Messhof. Het principe van beide games is hetzelfde, natuurlijk zijn er ontzettend veel dingen verbeterd en moet je als je een Nidhogg-fan bent ook zeker het tweede deel aanschaffen. Waarom lees je in deze review.

Het doel van het spel was net zoals bij de vorige game: kom aan het einde van de map voordat de ander dat doet. Voor de partij aan de linker kant moet je dus naar het einde rechts en voor de partij aan de rechter kant is het doel het einde van de linker kant bereiken. Terwijl je dit doet moet je de tegenstander soms vermoorden of voorbij rennen om verder te komen.

De combat in deze game was erg simpel en daarom ook erg leuk, wanneer je de controls kent kan je meteen zo goed als alles doen, daardoor zit je meteen in de game en kan je meteen leuk aan de slag. De eerste Nidhogg game had maar een wapen namelijk een rapier dit houd het spel simpel maar voor deel 2 hebben ze toch wat meer wapens toegevoegd zoals de broadsword, bow and arrow en de dagger. Deze wapens hebben allemaal hun voor en nadelen en zijn ook allemaal handig in verschillende situaties. De gameplay is verder heel simpel, je begint in een gelijkspel dit betekend dat je in het midden van de map staat, en degene die de ander het eerst vermoord mag rennen naar de kant waar hij of zij heen moet. Word je vermoord door je tegenstander. mag je tegenstander gaan rennen en moet jezelf het stuk wat je net hebt gerend opnieuw rennen zodra je weer de beurt krijgt, vermoord jij de tegenstander wanneer het al jouw beurt is mag je gewoon verder rennen. Er zijn ook slimme manieren om je tegenstander voorbij te komen, zoals er voorbij rollen of er overheen te springen, maar kijk dan wel uit want het kan zijn dat je tegenstander dan een zwaard naar je rug gooit. Wanneer je het einde behaald wacht er nog een grappige verrassing de eerste keer dat je het spel speelt, het doel is natuurlijk levend de andere kant bereiken, is dat gelukt – dan gebeurd er wat speciaals; (dit ging ook door mijn hoofd tijdens het spelen samen met wat gelach natuurlijk) daar is de game ook naar vernoemd dat was namelijk de Nidhogg!

De graphics zijn in deze game flink verbeterd in vergelijking met de vorige game. In de vorige game was alles erg saai en blokkerig met weinig detail in deze game is het blokkerige nogsteeds wel aanwezig maar een stuk minder en heeft alles wat meer karakter gekregen doordat het gedetaileerder is geworden, hierdoor voelt elk level van de tien levels in de game anders. Doordat ook de mensen die je speelt er beter uitzien hebben ze de functie custimisation toegevoegd ofterwel je kan je personage aanpassen zoals jij wilt. Dit kan je doen door je huidskleur, haar en kleren uit aan te passen. De game voelde voor mij dan ook meer cartoony aan doordat de graphics zo veranderd zijn.

Deze game heeft verschillende gamemodi namelijk arcade, local en online. In arcade ga je door alle 10 levels in 1 run, stop je met het spel moet je de volgende keer weer opnieuw beginnen. In de gamemode local speel je samen met een vriend oldschool op één keyboard om uit te vechten wie de betere Nidhogg 2 speler is, ik kan je nu al aanraden dit echt te doen omdat dit voor erg leuke en spannende momenten kan zorgen en je samen erg veel lol zult beleven. Als laatste de gamemode online. Online spreekt natuurlijk voor zich, je gaat online spelen tegen andere mensen die dit spel ook spelen, ook kan je in online een vriend uitnodigen en kan je ook zo met een vriend spelen in plaats van bij elkaar op één keyboard.

Over het algemeen ben ik erg tevreden over de game, het enige wat mij tegenviel vergeleken met de rest was de muziek. De muziek was absoluut niet slecht maar ik zal het ook absoluut niet missen, het voegde natuurlijk wel spanning toe aan de game aangezien het erg drukke muziek was, maar ik zal nooit terug denken met de gedachte wat een geweldige muziek zoals ik bijvoorbeeld heb bij de game Undertale waar de muziek altijd terug te luisteren is en muziek is waar je altijd van kan blijven genieten. De muziek was echt niet slecht in deze game maar was voor mij wel verbeterpunt nummer een.

Al met al is Nidhogg 2 een geweldige game en een echte verbetering op de vorige game. De game is vooral erg leuk met vrienden en ik raad je dan ook aan deze game te kopen wanneer je een vriend hebt die dit soort games ook leuk vind en dichtbij woont anders kan je natuurlijk ook allebei de game kopen en online samen spelen. De game zelf kost €14,99 wat naar mijn mening niet duur is. Wel is de DLC erg duur, deze kost namelijk €7,99 dit is ongeveer net iets meer dan de helft van de gewone game en hiermee krijg je de soundtrack ter beschikking om te gebruiken naast de game dit zijn 13 nummers en zoals ik al zei is de muziek het zwakste punt van de game en daarom vind ik dit te veel maar dat verschilt ook een beetje per persoon want misschien is dit wel helemaal jouw muziekstijl. Mijn conclusie is dat deze game erg leuk en vermakelijk is en al helemaal met vrienden, deze game is dus ook zeker een aanrader en al helemaal voor de fans van de eerste game want deze game is een grote verbetering.