Home » Review: One Piece Odyssey

Review: One Piece Odyssey

One Piece Odyssey heeft te lang nodig om op gang te komen.

One Piece is een van de populairste manga’s van dit moment. De avonturen van Monkey D. Luffy en de Straw Hat-pirates hebben vele volgers en vorig jaar bestond de serie maar liefst 25 jaar een bijzondere prestatie want niet alle manga’s houden het zolang vol.

Natuurlijk mag zo’n jubileum niet ongemerkt voorbij gaan en daarom krijgen we nu One Piece Odyssey voor onze neuzen geschoven. Is deze game net zo legendarisch als de manga-serie? dat lezen jullie in deze review.

We ontmoeten de helden wanneer ze stranden op een onbekend eiland dat later Waford blijkt te zijn. Hier ontmoeten ze Adio en Lim, waarbij onze vrienden hun krachten afneemt middels haar speciale kracht. Een groot avontuur volgt, waarbij de Strawhat Pirates hun krachten moeten terugverdienen door oude herinneringen opnieuw te beleven. One Piece Odyssey is een waar eerbetoon aan de langlopende serie. Het overkoepelende verhaal is een kapstok die je langs allerlei diverse avonturen en locaties brengt die fans zeker zullen herkennen.

Zo zal je terugkeren naar Arabasta, Enies Lobby en nog een aantal overbekende plekken, waar je het natuurlijk ook zult opnemen tegen bekende en onbekende vijanden. Voor fans is dit natuurlijk geweldig, maar ook voor nieuwkomers biedt het een mooi inkijkje in de rijke historie van deze legendarische manga.

Het hele spel voelt als een grote, bewegende manga-strip. Echter vind ik de game terzijde tijd er eentonig worden. In de open omgevingen waar je rondloopt. Je loopt van rood uitroepteken naar rood uitroepteken en voltooit de opdracht die je daar krijgt. Dit is makkelijk te doen. Je doet meer en deels het zelfde en hierdoor ik krijg het gevoel dat de game niet echt levendig is. De game heeft veel weg van alle bekende JRPG-games sterker nog deze game voelt in veel opzichten aan als een kopie van Ni no Kuni II: Revenant Kingdom.

En dit vind ik persoonlijk erg jammer Namco had veel kunnen bereiken met deze game maar helaas wordt ik in veel opzichten teleurgesteld. De gevechten in One Piece Odyssey zijn turn-based. Omstebeurt kies je een aanval, waarbij het zaak is zoveel mogelijk de zwakte van de tegenstander(s) te benutten. Odyssey kent drie variaties, zodat dit nog het meest wegheeft van een steen-papier-schaar-systeem.

Het is eenvoudig om je teamleden teamleden te wisselen. Zo is het vrij makkelijk om in elk gebied het juiste personage neer te zetten die de zwakte van die tegenstanders weet uit te buiten. Dat neemt niet weg dat het best leuk is om te doen, verwacht alleen geen breinbrekers. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de eindbaasgevechten die eigenlijk neerkomen op je zware aanvallen zoveel mogelijk spammen, waarna de eindbaas het uiteindelijk begeeft.

One Piece Odyssey is een vermakelijke game die je tussentijds even kunt spelen als je wat anders wilt. Zoals ik in de review aangeef vind ik het een beetje te veel copy and paste waardoor de creativiteit erg laag is van de developers. Ik had liever iets anders gezien van deze game en vooral om de 25ste verjaardag van de game te vieren. Of de game de volle € 60,- waard is hangt af of je te veel geld hebt. Persoonlijk vind ik de game geen volle € 60,- waard maar meer een titel van € 29,99 of een budgetbak titel.
5
Prima

0 0