Review: The Crew 2

The Crew verscheen eind 2014, het bleek een wonderlijke game te zijn. Helaas sloeg de game op grafisch gebied de plank mis en als het op het gebied van racen schoot de game tekort ten opzichte van de concurrerende games. De game was uniek. Je kon door heel de Verenigde Staten racen met je bolide. Daardoor werd The Crew een aardig succes. De game kreeg vervolgens nog twee uitbreidingen in de vorm van Wild Run en Calling All Units. Nu is het tijd voor The Crew 2. Weet The Crew 2 het succes van het eerste deel te evenaren? Je leest het in deze recensie.

In The Crew 2 kruip je in de huid van een zelfgekozen avatar. Je begint de game als een onbekende rookie. Je stapt in een geleende Porsche om vervolgens een try-out race te rijden. Wanneer je deze verliest is je carrière als coureur al snel voorbij. Wanneer je deze wint mag je de Porsche houden en begin je aan je doel om de meest bekende coureur te worden.

The Crew 2 bevat twee hoofdelementen die de game erg interessant maakt. Zo keert de mogelijkheid om door heel de Verenigde Staten te crossen terug. Het is, zoals je mag verwachten, een heel groot gebied waar je door kunt gaan rijden. Daarnaast voegt de game iets nieuws toe. Het is nu ook mogelijk om naast het verkennen van de straten van de States ook de rivieren en luchtgebieden te gaan verkennen. Een erg interessante toevoeging.

De nieuwe Crew is een game die voor een lange tijd meegaat. Als je dat dus fijn vindt, dan zit je bij The Crew 2 aan het juiste adres. De game bevat een grote lading aan diverse races en evenementen en kent verschillende online componenten om je uren lang bezig te houden. De toevoeging van boten waarmee je over het water kunt gaan racen en vliegtuigen waarmee je in de lucht kunt gaan racen zorgt voor de nodige afwisseling.

Je kunt je natuurlijk wel inbeelden dat het speelgebied immens groot is. Heel de Verenigde Staten ligt aan je voeten. Het is ook leuk om door de wereld heen te rijden en de boel te verkennen. Het geeft je een beetje een toeristisch gevoel. Het is ook tof dat je kan veranderen van verschillende soorten voertuigen. Zo verken je het ene moment de omgeving in je snelle bolide, het andere moment lig je lekker te dobberen in je speedboot en het andere moment vlieg je een beetje rond. Het veranderen van voertuigen gaat naadloos en gaat dus zonder enige laadtijd. Mocht je even geen zin hebben om een lange afstand te gaan rijden, kun je er altijd voor kiezen om gebruik te maken van de fast-travel optie.

Ook kun je natuurlijk je voertuigen upgraden. Wanneer je de omgeving aan het verkennen bent kun je verschillende upgradecrates verzamelen. Deze crates liggen verspreid over de hele spelwereld. Ook speel je deze crates vrij door races te voltooien. Wanneer je een race voltooid krijg je ook nog eens geld, dit kan je opsparen om vervolgens een nieuw voertuig vrij te spelen. Dit systeem werkt goed. Toch ben je soms lang aan het grinden voor bepaalde upgrades.

Je bent verplicht om The Crew 2 altijd online te spelen. Dat brengt zo zijn voor- en nadelen met zich mee. Zo is het fijn dat je altijd wel met mensen in een lobby zit waarmee je kunt gaan racen. Een groot nadeel is wel dat de game erg lang moet laden wanneer je deze opstart.

Op het gebied van racen is er veel verbeterd ten opzichte van het eerste deel. In het eerste deel had ik vaak moeite om snelle wagens op de weg te houden, waardoor je enkele races alleen met geluk af kon sluiten. Toch is The Crew 2 niet de beste racegame qua wegligging, maar dankzij enkele verbeteringen op het gebied van framerate en een strakke wegligging is het nu wel makkelijker om je wagen onder controle te houden.

Grafisch ziet de game er over het algemeen erg mooi uit. De voertuigen zien er allemaal stuk voor stuk erg goed uit. Het water ziet er prachtig uit en het reageert zoals water hoort te reageren. Ook wanneer je aan het rondvliegen bent zul je merken dat de spelwereld er prachtig uit ziet. Alleen merkte ik toen ik aan het straatracen was, dat de steden erg op elkaar lijken en dat de gebouwen vaak kaal aanvoelen. De verschillende buitengebieden zien er wel erg goed en gedetailleerd uit.

De soundtrack van de game is fantastisch. Je kunt door middel van verschillende radiostations naar de muziek van de game luisteren. Elk radiostation heeft verschillende soorten muziek dus er is voor ieder wel wat wils.

Al met al is The Crew 2 een prima game. Als pure racegame zal de game niet slagen, maar dat is ook niet het doel van het spel. De game is namelijk bedoeld als een grote speeltuin waarin je kunt rondrijden met verschillende voertuigen. Grafisch ziet de game er goed uit. Daarnaast is de soundtrack van de game fantastisch. De besturing zal in het begin even wennen zijn, maar dit heb je al snel onder de knie. The Crew 2 borduurt voort op het succes van het eerste deel en dat is zeker geslaagd. Het pakt enkele sterke fundamentele elementen en breidt deze uit met nieuwe toevoegingen en verbeteringen. The Crew 2 is een aanrader voor iedereen die fan is van racen of het liefst een game speelt die lang mee zal gaan.

7.5/10
7.5/10
  • Gameplay - 7/10