Review: To Hell With Hell

Zin om wat duivels af te knallen? Dan is To Hell With Hell misschien iets voor jou!

In To Hell with Hell speel je als een vrouwelijke character genaamd Natasias die zich in de hel bevindt in een strijd tegen een leger van duisternis. In een klassieke Bullet Hell rouge-achtige crawler overleeft ze dodelijke vallen en vecht met tientallen en tientallen gekke demonische vijanden. Je begint het spel met een kleine basic-tutorial over de controls. Zo leer je hoe je bijvoorbeeld je speciale ability kan doen en hoe je dingen oppakt.

Na het eerste level kwam ik er gauw achter dat het geen makkelijk spel is, je bent namelijk al dood als je 3 keer geraakt wordt en het is lastig om alle kogels van de vijanden te vermijden terwijl je ook nog op ze moet schieten. Sommige vijanden gebruiken shotguns met een wijde schietafstand, en sommige vijanden gebruiken machinegeweren die erg veel kogels tegelijk afvuren.

In de vind je verschillende soorten items die gedropt kunnen worden door vijanden, of geloot kunnen worden uit kisten. Vaak zitten in deze kisten wapens of een medkist. In de game is het ook mogelijk om van ‘form’ te veranderen mits je deze hebt opgepakt bij een altaar. Iedere ‘form’ heeft andere abilities. Zo is er een clown die de ability heeft om een decoy te plaatsen waar enemies op schieten zodat jij de hebt om ze af te maken, maar er is ook een riot outfit die als speciale ability een schild plaatst waar je achter kan schuilen en je beschermt tegen kogels.

De diversiteit aan vijanden is er zeker, zo zijn er kleine spinnen die razendsnel naar je toe rennen, tovenaars die de omgeving om je heen kunnen laten exploderen, grote aliens die laserkogels naar je toe schieten, maar ook veel boss fights die vaak erg uitdagend zijn.

To Hell With Hell is een eenvoudige game waar je niet te veel van moet verwachten, maar wel vermakelijk kan zijn zo op zijn tijd.

6.4/10
6.4/10